افزایش دلار و افت S&P 500 پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه فدرال رزرو پیش بینی سال 2023 را افزایش داد


FOMC، تصمیمات نرخ، دلار، EURUSD و S&P 500 نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: برای ارزیابی نمای بازار منتظر بمانید تا نوسانات ثابت شود
  • FOMC یک افزایش 50 واحدی نرخ بهره را مطابق با انتظارات اعلام کرد و نرخ پایانی 5.1 درصدی را در سال 2023 پیش بینی کرد.
  • بلافاصله پس از این رویداد، تفسیر جنگ‌طلبانه شاهد افزایش 0.5 درصدی دلار بود، در حالی که معاملات آتی S&P 500 مبتنی بر ریسک، -1.4 درصد سقوط کرد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

FOMC از نوسانات ناامید نشد. پس از اعلام بانک مرکزی از افزایش 50 واحدی به دامنه 4.25 تا 4.50 درصد، دلار افزایش یافت و دارایی های متمایل به ریسک مانند S&P 500 سقوط کرد. از یک طرف، این کاهش سرعت چهار جلسه قبلی با افزایش 75 bp است – یک دوره تاریخی سخت تر. با این حال، آسودگی‌هایی که ممکن است به کسانی که نگران شرایط مالی سخت‌تر هستند داده باشد، احتمالاً قبلاً تأثیری را که اخبار می‌گذارد، کاهش داده است. این موضوع، پیش بینی های به روز شده برای رشد، تورم، اشتغال و نرخ بهره را در به اصطلاح خلاصه پیش بینی های اقتصادی به عنصر مهم تر رویداد تبدیل کرد.

جدول سناریوی FOMC و نتایج کلیدی برجسته شده است

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با نگاهی به پیش بینی های به روز شده بانک مرکزی، پیش بینی نرخ سود یکی از نگرانی های اصلی بود. اگرچه مقامات هشدار داده اند که چشم انداز آنها برای نرخ پایانه افزایش خواهد یافت، اما بازارها تخفیف پیش بینی نرخ را از طریق معاملات آتی صندوق فدرال رزرو انجام می دهند. افزایش نرخ پایان سال 2023 از 4.6 به 5.1 درصد بالاتر از آنچه بازار در «نرخ پایانی» فرضی آن ارائه کرده بود، به ویژه حدود 4.8 درصد طبق قرارداد آتی صندوق فدرال رزرو در ژوئن 2023 از شب گذشته پس از CPI ایالات متحده بود. رهایی. علاوه بر این، علیرغم کاهش عمیق تر گزارش تورم مصرف کننده در روز سه شنبه، پیش بینی کاهش تورم PCE (معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو) در واقع از 2.8 درصد به 3.1 درصد در سال 2023 بازنگری شد. کاهش از 1.2 درصد به 0.5 درصد در حالی که نرخ بیکاری از 4.4 به 4.6 درصد افزایش یافت.

خلاصه به روز رسانی پیش بینی های اقتصادی FOMC

image2.png

جدول خلاصه پیش بینی های اقتصادی کمیته بازار آزاد فدرال برای 14 دسامبر 2022

ترکیبی از شرایط مالی سخت تر و تأثیر بیشتر بر اقتصاد ایالات متحده برای دارایی های متمایل به ریسک منفی بود. قرارداد آتی S&P 500 emini در 10 دقیقه پس از انتشار تا 1.7- درصد کاهش یافت. سطوح فنی زیادی در مجاورت این کم موقت وجود ندارد. در واقع به راحتی در وسط محدوده خود قرار دارد.

نمودار معاملات آتی S&P 500 Emini (5 دقیقه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در مقایسه با دردهایی که بازار سهام ایالات متحده پس از اعلام بانک مرکزی متحمل شد، تسکین دلار برای دلار بیشتر محفوظ بود. پس از انتشار این خبر، شاخص EURUSD تا -0.5 درصد کاهش یافت. نه تنها این حرکت کمتر ‘شدید’ بود، بلکه با سرعت و سهولت بیشتری شروع به ردیابی مجدد کرد. نکته قابل توجه، اگرچه به نظر می رسید پیش بینی های نرخ در معاملات آتی صندوق فدرال رزرو کاهش یافته است، اما پیش بینی ها از نرخ نهایی نهایی فاصله زیادی نداشته است. با توجه به اینکه سایر بانک های مرکزی بزرگ هنوز در حال یافتن نرخ های اوج خود هستند (تصمیمات بانک مرکزی اروپا و BOE فردا انجام می شود)، ارزش نسبی برای گرینبک کمتر محاسبه می شود.

نمودار EURUSD (5 دقیقه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع