افزایش تولید همزمان با کاهش تقاضا


قیمت نفت تقریباً 20 درصد از بالاترین قیمت سال 2022 (130.50 دلار) کاهش یافته است زیرا جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اقدامات بیشتری برای مبارزه با قیمت های بالای انرژی انجام می دهد. ممکن است نفت خام در ماه‌های آینده با کاهش بیشتری روبرو شود زیرا افزایش تولید با کاهش تقاضا مواجه می‌شود.

رویکرد خروجی ایالات متحده به سطوح پیش از همه گیری

دولت بایدن از کنگره خواسته است تا مالیات فدرال گاز را برای 90 روز آینده و همزمان با برگزاری «جلسات اضطراری» با پالایشگاه‌ها به منظور کاهش قیمت انرژی، تعلیق کند. تحولات ناشی از ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، ممکن است همچنان بر قیمت نفت خام تأثیر بگذارد، زیرا تولید به سطوح قبل از همه گیری نزدیک می شود.

تولید هفتگی میدانی نفت خام آمریکا

پیش بینی نفت در سه ماهه سوم 2022: افزایش تولید همزمان با کاهش تقاضا

منبع: اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده

آمارهای اخیر اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان می دهد که تولید ایالات متحده از 11900 هزار در هفته منتهی به 3 ژوئن به 12,000 هزار افزایش یافته است تا بالاترین میزان از آوریل 2020 را نشان دهد. باید دید آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به این توسعه پاسخ خواهد داد زیرا این گروه اعلام کرد که تولید ژوئیه به میزان 0.648 میلیون بشکه در روز پس از نشست وزیران در 2 ژوئن تعدیل خواهد شد.

با این حال، تعدیل اخیر در تولید اوپک ممکن است موقتی باشد زیرا این سازمان تولید را تا 0.432 میلیون بشکه در روز برای بیشتر سال 2022 افزایش داد. افزایش بیشتر عرضه ایالات متحده ممکن است اوپک را مجبور به بازگشت به برنامه قبلی خود کند زیرا این گروه اذعان می کند که ” انتظار می‌رود فعالیت‌های جدید به فصل تعطیلات تابستانی نیمکره شمالی منجر شود.»

برنامه تولید اوپک با چشم انداز تقاضا بدون تغییر

جدول 4-2: تقاضای جهانی نفت در سال 2022

پیش بینی نفت در سه ماهه سوم 2022: افزایش تولید همزمان با کاهش تقاضا

منبع: اوپک

در گزارش ماهانه بازار نفت اوپک (MOMR) در ماه ژوئن آمده است که “در سال 2022، رشد تقاضای نفت بدون تغییر در 3.4 میلیون بشکه در روز باقی مانده است.” در ادامه این گزارش آمده است که تقاضای جهانی نفت به طور متوسط ​​100.29 بشکه در روز پیش بینی می شود که مشابه برآوردهای ماه قبل است.

این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که انتظار می‌رود تقاضا به میزان 0.09 میلیون بشکه در روز از سال 2019 فراتر رود. نشانه‌های کندی اقتصاد ایالات متحده ممکن است اوپک را تشویق کند تا تولید خود را در اواخر سال جاری کاهش دهد زیرا «تحولات ژئوپلیتیک فعلی و گسترش نامشخص همه‌گیری در پایان نیمه دوم سال همچنان خطر قابل‌توجهی را برای بهبود پیش‌بینی‌ها ایجاد می‌کند. سطوح قبل از همه‌گیری.»

تلاش‌های دولت بایدن همراه با افزایش تولید نفت خام آمریکا ممکن است به قیمت نفت ادامه دهد. در صورت بدتر شدن چشم انداز تقاضای جهانی، نفت خام ممکن است در ماه های آینده با بازار نزولی مواجه شود.





منبع