افت پوند/دلار آمریکا، قربانی قدرت دلار آمریکا


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • قدرت دلار آمریکا پوند/دلار آمریکا را به پایین‌ترین سطح چند ماهه بازگردانده است.
  • داده های بریتانیا ممکن است کبوترهای MPC را قدرتمند کند و استرلینگ را آسیب پذیر کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دلار ایالات متحده به حرکت خود در طیفی از جفت ارزها ادامه می دهد، که به دلیل لفاظی های جنگ طلبانه فدرال رزرو و افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده تقویت می شود. دیروز، جیمز بولارد، رئیس جمهور سنت لوئیس و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفتند که افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی FOMC نباید از روی میز حذف شود. اظهارات دیروز آخرین مورد از یک سلسله نظرات جنگ طلبانه فدرال رزرو بود و بر قصد فدرال رزرو برای مبارزه شدید با تورم تاکید کرد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده بیشتر افزایش یافت و چاپ حساس به نرخ در دو سال اخیر به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر 4.72 درصد رسید، در حالی که آخرین نرخ پایانی صندوق فدرال رزرو به 5.30 درصد افزایش یافت.

سود 2 ساله خزانه داری ایالات متحده – 17 فوریه 2023

image1.png

شاخص دلار آمریکا (DXY) در واکنش به آخرین دور صحبت‌های تندروانه فدرال رزرو و ادامه قیمت‌گذاری مجدد در بازار اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت. دلار در حال حاضر به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسیده است و پرچم صعودی اخیر را شکسته است.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY) – 17 فوریه 2023

image2.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

در حالی که دلار آمریکا محرک اصلی کاهش پوند/دلار آمریکا است، داده‌های اقتصادی اخیر نشان می‌دهد که بانک انگلستان (BoE) ممکن است در هنگام تصمیم‌گیری در مورد مسیر آینده نرخ‌های بهره بریتانیا کمی کمتر تهاجمی شود. رشد در بریتانیا یکنواخت شده است، بازار کار همچنان قوی است، خرده فروشی ضعیف است، اما بسیار بهتر از پیش بینی شده است، در حالی که تورم اصلی در حال کاهش است. BoE ممکن است تصمیم بگیرد که نرخ‌های بهره بریتانیا شروع به کار کرده و باید نسبت به محدود کردن بیش از حد نرخ‌های بهره محتاط باشند. نرخ بهره بانکی بریتانیا که در حال حاضر 4 درصد است، اکنون به 4.5 درصد رسیده است، با کاهش احتمالی نرخ در نشست دسامبر که اکنون شروع به قیمت گذاری کرده است.

image3.pngimage4.pngimage5.png

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

اگر صحبت های بازار درباره توافق قریب الوقوع برگزیت درست ثابت شود، پوند انگلیس ممکن است در روزهای آینده افزایشی حاشیه ای داشته باشد. گفته می‌شود که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در حال مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر یک توافق قریب‌الوقوع بر سر پروتکل ایرلند شمالی است، اگرچه نقش دیوان دادگستری اروپا همچنان یک مانع است.

کابل همچنان ضعیف است و در حال حاضر در سطوحی است که آخرین بار در اوایل ژانویه مشاهده شده است. این جفت از میانگین متحرک 20 و 50 روزه در این هفته پایین تر بود و در حال آزمایش 200-dma با تاریخ طولانی تر است. حمایت از رقم بزرگ در 1.1900 ممکن است به زودی مورد آزمایش قرار گیرد و قیمت پایین 6 ژانویه در 1.1842 به عنوان هدف بعدی باقی بماند.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 17 فوریه 2023

image6.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -7٪ 1%
هفتگی 17% -8٪ 6%

معامله‌گران خرده‌فروشی موقعیت‌های طولانی خالص خود را افزایش می‌دهند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 61.23 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.58 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 3.03 درصد بیشتر از دیروز و 14.53 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 4.13 درصد کمتر از دیروز و 6.26 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی مخالف نزولی GBP/USD قوی تر.

دیدگاه شما در مورد پوند انگلیس چیست – صعودی یا نزولی؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع