اصطلاحات فارکس: +۳۰ اصطلاحات کاربردی و رایج در بازار فارکس Forex

بلکه راهی برای محاسبه سود و ضرر یک سهم محسوب میشود. شما حق برداشت از مارجین را نخواهید داشت و تنها از آن برای انجام معاملات استفاده میکنید. مهم این است که بدانید اگر پوزیشن شما بیش از ۲۴ ساعت باز باشد، مشمول پرداخت سواپ میشوید. اما چرا این اصطلاح مهم است و اقتصاددان ها به آن توجه زیادی دارند؟ در اینجا مهم نیست که چرا بروکر ها اقدام به دریافت وام و ملزم به پرداخت بهره میشوند. این بار پیپ کشیدنی نیست! این از اصطلاحات فارکس است که در بازار ارزهای دیجیتال نیز بهوفور شنیده میشود. شما میتوانید در نرم افزارهای مختلف تکنیکالی، قیمتهایی را برای خرید و فروش مشخص کنید، سپس نرم افزار هر زمان که بازار به قیمتهای مدنظر رسید اقدام به خرید یا فروش میکند. این اصطلاح بهنوعی همان معاملات آنلاین و برخط بازار ایران محسوب میشود. مثلاً در جفت ارز EUR/USD یور به عنوان ارز پایه مطرح میشود. ارز پایه ارزی است که همیشه در سمت چپ قرار میگیرد و مبنی قیمتی دادهشده محسوب میشود. چرا که اصطلاحی است که به بانکها مربوط میشود.

در ادامه با ما باشید تا اصطلاحات فارکس آشنا شوید. پس باید آشنایی با اصطلاحات فارکس داشته باشید و یاد بگیرید. این از کلمه از اصطلاحات فارکس یک نوع واکنش امنیتی و دفاعی بروکر در برابر ضررهای شما محسوب میشود. یکی از مهمترین اصطلاحات بنیادی در بازار فارکس، بازار جهانی است. بروکر همان کارگزاری است که در بازار فارکس یا سایر بازارهای بینالمللی فعالیت میکنند. برای فعالیت در بازار فارکس باید بدانید مفهوم ارز پایه چیست. یکی از رایجترین اصطلاحات بازار فارکس اسپرد است. از اصطلاحات بازار فارکس که بسیار شنیده میشود پوزیشن است. این جزئی از اصطلاحات بازار فارکس محسوب میشود که بهصورت روزانه با آن درگیر هستید. جفت ارز، از معروفترین اصطلاحات فارکس چیست؟ یکی از مهمترین اصطلاحات فارکس در زمینه سفارش گذاری است. یکی دیگر از اصطلاحات فارکس مربوط به سفارش گذاری است. این اصطلاح به این معنی است که وقتی یکی از شرایط سفارشهای بالا برقرار شود، بقیه سفارشها لغو میشود.

از رایجترین اصطلاحات فارکس محسوب میشود. به هر ۱۰۰ هزار واحد از ارز پایه اطلاق میشود. برخی از این اصطلاحات و مفاهیم پایه فارکس ابعادی تخصصی تر دارند و به هر علت کمتر سرمایه گذاری سراغ آن ها می رود. وقتی در محفل حقیقی یا مجازی معامله گران بازار فارکس قرار بگیرید، جدا از اصطلاحات فارکس که به کار میبرند، این نام جفت ارزهاست که شنیده میشود. احتمالا می دانید که فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است. به عبارت ساده تر شما با همان مقدار سرمایه ای که به بازار تزریق می کنید، نمی توانید دست به معامله بزنید و مسلما مقدار آن کمتر خواهد بود. به طور مثال ارز دلار به بازار بورس آمریکا و ارز یورو به بازار اروپا و انگلستان وابسته است. هر کدام از این ارزها به یکی از بازارها وابسته است. زمانی شما می توانید در هر کدام از این جفت ارزها موفق شوید که بتوانید بازار جهانی مرتبط به آن جفت ارز را بفهمید و آن را درک کنید. معاملهگرانی که در هر شرایطی از بازار استفاده میکنند را Speculators میگویند. بنابراین هر تغییری در این بازارها می تواند تغییر اساسی در قیمت جفت ارزها ایجاد کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت فارکس دیلی لطفا از صفحه ما بخواهید.

به هر حال بازارها هر کدام دنیای خاص خودشان را دارند و در این دنیاها افراد بسیاری زندگی میکنند؛ بنابراین اگر میخواهید در آن پیشرفت کنید باید با بقیه ارتباط داشته باشید و زمانی میتوانید با بقیه ارتباط مؤثر داشته باشید که حرفهای آنها را بدانید. به هر حال انتظار نداشته باشید که در گفت و گوهای میان سهامداران این بازار یا در مقالهای مرتبط با این بازار جلوی هر کلمه و مفهومی توضیح آن را ذکر کنند. این اصطلاح به نوعی به پایه و اساس بازار فارکس اشاره دارد. جفت ارز جز مفاهیم پایه در بازار فارکس محسوب میشود. یادتان باشد که اصطلاحات فارکس جزئی از بازار است و خواسته یا ناخواسته باید آنها را فرا بگیرد. کارگزاری مزایای بسیاری برای بازار دارد که در اینجا چندان محل بحث نمیتواند قرار بگیرد. این اصطلاح زمانی به کار می آید که بازار میان دو خط روند حمایتی و مقاومتی قرار دارد و اصطلاحاً رنج میزند. زمانی که سهامدار بهاندازهای ضرر کرده است که موجودی حساب او از اعتبار مارجین داده شده کمتر شده، بروکر احساس خطر میکند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این اصطلاحات و مفاهیم پایه فارکس شاید به نظر ساده بیایند، اما واقعیت این است که ندانستن همین موارد ساده می تواند سرمایه گذاری شما را به خطر می اندازد.