اسپرد فارکس به معامله گران چه می گوید؟


اسپرد فارکس توضیح می دهدویرایش: تی اصلینقاط alking

  • اسپردها بر اساس قیمت خرید و فروش یک جفت ارز است.
  • هزینه ها بر اساس اسپرد فارکس و اندازه لات است.
  • اسپرد فارکس متغیر است و باید از پلتفرم معاملاتی شما ارجاع داده شود.

برای معامله گران مهم است که با اسپردهای FX آشنا باشند زیرا آنها هزینه اصلی معاملات ارزها هستند. در این مقاله به بررسی نحوه عملکرد اسپردهای فارکس و نحوه محاسبه هزینه ها و نظارت بر تغییرات در اسپرد برای به حداکثر رساندن موفقیت معاملاتی خود می پردازیم.

اسپرد در معاملات فارکس چیست؟

هر بازاری یک اسپرد دارد و همینطور فارکس. اسپرد به سادگی به عنوان تفاوت قیمت بین جایی که یک معامله گر می تواند یک دارایی پایه را خریداری یا بفروشد، تعریف می شود. معامله گرانی که با سهام آشنا هستند این را مترادف Bid: Ask spread می نامند.

در زیر می‌توان نمونه‌ای از اسپرد فارکس را مشاهده کرد که برای آن محاسبه می‌شود یورو/دلار آمریکا. اول، ما را پیدا خواهیم کرد قیمت خرید 1.13398 و سپس تفریق کردن را قیمت فروش 1.3404. آنچه پس از این فرآیند با آن باقی می‌ماند، خواندن آن است 00006. معامله گران باید به یاد داشته باشند که مقدار پیپ سپس در EUR/USD به عنوان چهارمین رقم بعد از اعشار مشخص می شود و اسپرد نهایی 0.6 پیپ محاسبه می شود.

اسپرد چه چیزی به معامله گران می گوید.  اسپرد EUR/USD

اکنون می دانیم که چگونه اسپرد را در پیپ محاسبه کنیم، بیایید به هزینه واقعی متحمل شده توسط معامله گران نگاه کنیم.

نحوه محاسبه اسپرد و هزینه های فارکس

قبل از محاسبه هزینه اسپرد، به یاد داشته باشید که اسپرد فقط قیمت درخواستی کمتر (منهای) قیمت پیشنهادی یک جفت ارز است. بنابراین، در مثال بالا، 1.13404-1.13398 = 0.00006 یا 0.6 پیپ.

با استفاده از مظنه های بالا، می دانیم که در حال حاضر می توانیم EUR/USD را با قیمت 1.13404 خریداری کنیم و معامله را با قیمت فروش 1.13398 ببندیم. این بدان معناست که به محض باز شدن تجارت ما، یک معامله گر 0.6 پیپ اسپرد را متحمل می شود.

برای یافتن کل هزینه اسپرد، اکنون باید این مقدار را در هزینه پیپ ضرب کنیم، در حالی که کل مقدار لات های معامله شده را در نظر می گیریم. هنگام معامله یک لات 10 هزار یورو/دلار، هزینه کل 0.00006 (0.6 پیپ) X 10000 (10 هزار لات) = 0.6 دلار متحمل خواهید شد. اگر یک لات استاندارد (100000 واحد ارز) معامله می کردید، هزینه اسپرد شما 0.00006 پیپ (0.6 پیپ) X 100،000 (1 لات استاندارد) = 6 دلار خواهد بود.

اگر حساب شما به ارز دیگری مانند GBP است، باید آن را به دلار آمریکا تبدیل کنید.

نحوه محاسبه هزینه اسپرد فارکس

درک گسترش زیاد و گسترش کم

توجه به این نکته ضروری است که FX گسترش می تواند در طول روز متفاوت باشد، بین «پرداخت زیاد» و «پرداخت کم» متغیر است.

این به این دلیل است که اسپرد می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی مانند نوسانات یا نقدینگی باشد. متوجه خواهید شد که برخی از جفت ارزها مانند جفت ارز بازارهای نوظهور، گسترش بیشتری نسبت به جفت ارزهای اصلی. جفت ارزهای اصلی شما در مقایسه با ارزهای بازارهای نوظهور در حجم بالاتری معامله می شوند و حجم معاملات بالاتر در شرایط عادی منجر به کاهش اسپرد می شود.

علاوه بر این، به خوبی شناخته شده است که نقدینگی می‌تواند خشک شود و اسپردها در پیش از رویدادهای خبری مهم و در بین آن‌ها افزایش یابد. جلسات تجاری.

پخش بالا

اسپرد بالا به این معنی است که تفاوت زیادی بین قیمت پیشنهادی و قیمت پیشنهادی وجود دارد. جفت ارزهای بازارهای نوظهور معمولاً در مقایسه با جفت ارزهای اصلی دارای اسپرد بالایی هستند.

اسپرد بالاتر از حد معمول به طور کلی یکی از دو مورد را نشان می دهد، نوسانات زیاد در بازار یا نقدینگی پایین به دلیل معاملات خارج از ساعات کاری. قبل از رویدادهای خبری، یا در هنگام شوک بزرگ (برگزیت، انتخابات ایالات متحده)، گسترش می تواند تا حد زیادی گسترش یابد.

پخش کم

اسپرد کم به این معنی است که تفاوت کمی بین قیمت پیشنهادی و قیمت پیشنهادی وجود دارد. ترجیحاً زمانی معامله شود که اسپردها مانند دوره زمانی پایین هستند جلسات اصلی فارکس اسپرد پایین به طور کلی نشان می دهد که نوسانات کم و نقدینگی بالا است.

مراقب تغییرات در انتشار باشید

اخبار زمان بدنام عدم اطمینان بازار است. منتشر شده در تقویم اقتصادی به صورت پراکنده اتفاق می افتد و بسته به اینکه انتظارات برآورده شود یا خیر، می تواند باعث نوسان سریع قیمت ها شود. درست مانند معامله گران خرده فروشی، ارائه دهندگان نقدینگی بزرگ از نتیجه رویدادهای خبری قبل از انتشار اطلاعی ندارند! به همین دلیل، آنها به دنبال جبران بخشی از ریسک خود با گسترش اسپرد هستند.

اسپردها می توانند باعث فراخوانی حاشیه شوند

اگر در حال حاضر یک موقعیت دارید و اسپرد به طور چشمگیری گسترش می یابد، ممکن است از موقعیت خود خارج شوید یا دریافت کنید فراخوان حاشیه. تنها راه محافظت از خود در زمان افزایش اسپرد، محدود کردن مقدار اهرم استفاده شده در حساب خود است. همچنین گاهی اوقات حفظ یک معامله در زمان‌های گسترش اسپرد تا زمانی که اسپرد محدود شود مفید است.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد چگونگی پیمایش موفقیت آمیز گسترش فارکس، به توصیه های ما نگاهی بیندازید استراتژی های معاملاتی اسپرد فارکس.

مطالعه بیشتر برای ارتقاء تجارت فارکس خود به سطح بعدی

اگر تازه وارد فارکس هستید، توصیه می کنیم ما را دانلود کنید راهنمای تجارت فارکس مبتدیان رایگان که نکات و بینش های تخصصی در مورد بازار و راه های تجارت ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید با ما هماهنگ کنید وبینارهای تجارت زنده برای بینش های روزانه بازار و نکات معاملاتی برای بینش در مورد آنچه ممکن است بر اسپرد تأثیر بگذارد و به روز بمانید آخرین اخبار و تحلیل فارکس.





منبع