ارزش سهام افزایش می یابد زیرا ریسک پیشنهاد جدی را حفظ می کند – S&P 500 و DAX 40


S&P 500، DAX 40، بانک مرکزی اروپا (ECB) – نکات گفتگو

  • S&P 500 بیش از 2% رشد می کند، اما فقط کمتر از بالاترین سطح ماهانه متوقف می شود
  • با از سرگیری خدمات Nord Stream 1، DAX 40 بالاتر می رود
  • نشست ECB در روز پنجشنبه بر هفته ای آرام حاکم است

سهام به‌عنوان یک تقویم اقتصادی آرام در ایالت‌ها به افزایش دارایی‌های ریسک دامن زد. با انتشار شایعاتی در مورد افزایش احتمالی 50 واحدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، در حالی که نورد استریم 1 نیز آنلاین شد، احساسات اروپا خوش‌بین بود. این ترکیب از اخبار پیشنهاد بسیار مورد نیاز را به EURUSD داد، که از 1.02 عبور کرد و از برابری بیشتر فاصله گرفت. این که آیا این یک “پیشرو” در نشست ECB است یا نه، باید دید، زیرا افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره ممکن است قدرت اخیر یورو را بیشتر تقویت کند.

در بازارهای ایالتی، با عملکرد بهتر سهام فناوری، ارزش سهام به سمت بالاتری رفت. همه نگاه‌ها به درآمد شرکت‌ها قبل از جلسه فدرال رزرو در پایان ماه معطوف خواهد شد و نتفلیکس قرار است از روز سه‌شنبه فعالیت‌های فناوری را آغاز کند. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل ممکن است به دنبال کندی استخدام در برخی از حوزه‌های تجاری کلیدی باشد، سهام پس از کاهش قابل توجه اواخر جلسه در روز دوشنبه بازگشت. با کاهش انتظارات 100 واحدی در ثانیه نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هر روز کاهش می یابد، کاهش گرینپاک احساسات پیرامون ریسک را کاهش داده است.

معاملات آتی S&P 500 به طور کامل عقب نشینی روز دوشنبه را دنبال کرد، جایی که حرکت صعودی در حدود 3900 متوقف شده بود. شکست 3900 آغازگر آزمایش منطقه 3920 بود که در حال حاضر پیشرفت را متوقف کرده است. اگر ES بتواند بالاترین قیمت ماهانه را کاهش دهد، گاوها ممکن است به دنبال آزمایش نوسان اوج اواخر ژوئن در حدود 3950 باشند. درآمد نقش مهمی در این خواهد داشت که آیا ES می‌تواند قیمت‌های بالاتر را بررسی کند، زیرا درآمدهای بانکی تا حدودی ضعیف نتوانسته شاخص را کاهش دهد. اگر فناوری همچنان به عملکرد بهتر خود ادامه دهد، ممکن است آزمایش مجدد 4000 در گوشه و کنار باشد.

نمودار 4 ساعته S&P 500 Futures (ES).

ارزش سهام افزایش می‌یابد زیرا ریسک پیشنهاد جدی را حفظ می‌کند – S&P 500 &  DAX 40

نمودار ایجاد شده با TradingView

علیرغم افزایش امدادی که اخیراً در DAX 40 مشاهده شد، سهام به میزان قابل توجهی در سال زیر آب باقی مانده است. سهام شاخص فرانکفورت روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا گازپروم به نظر می‌رسد قرار است جریانات خود را از طریق خط لوله نورد استریم 1 پس از اتمام تعمیرات سالانه از سر بگیرد. در حالی که باید دید آیا این جریان ها در سطوح قبل از تعمیر و نگهداری هستند یا خیر، فعالان بازار می توانند نفس راحتی بکشند که جریان ها به طور کامل قطع نشده اند. قبل از شروع کار، جریان از روسیه به اروپا در سقف 40 درصد ظرفیت قرار داشت. معامله گران باید محتاط باشند، زیرا کرملین هیچ موضعی در مورد قطع شدن جریان در اواخر این هفته ارائه نکرده است.

اگر جریان ها از سر گرفته شود و بانک مرکزی اروپا اعتبار خود را در مبارزه با تورم دوباره به دست آورد، ممکن است سهام اروپا به معاملات بالاتر ادامه دهد. رهایی از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی این امید را ایجاد می کند که هر رکود معلق ممکن است آنقدر بد نباشد که قبلاً می ترسید. همین امروز صبح، فاش شد که روسیه و اوکراین ممکن است در حال نزدیک شدن به توافقی برای عبور ایمن غلات به خارج از کشور جنگ زده باشند. اگر گاوها بتوانند خوش بینی اخیر را حفظ کنند و از مقاومت سربار در حدود سال 13400 عبور کنند، معامله گران ممکن است به دنبال پر کردن یکی از دو شکاف باقی مانده از اقدام قیمت ژوئن باشند.

نمودار 2 ساعته DAX 40

ارزش سهام افزایش می‌یابد زیرا ریسک پیشنهاد جدی را حفظ می‌کند – S&P 500 &  DAX 40

نمودار ایجاد شده با TradingView

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع