آیا Google Earnings بازیابی S&P 500 را کاهش می دهد و خطر رویداد پیش رو چقدر جدی است؟


Google، Nasdaq 100، S&P 500، FXI، Dollar، USDJPY و خطر رویداد:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 146; EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1680
  • پیش‌پرداخت سه روزه از نزدک 100 و اس اند پی 500 ممکن است به دلیل درآمد ناامیدکننده گوگل و پیش‌بینی خطر رویداد جدی پیش رو کاهش یابد.
  • با کنار گذاشتن نگرانی‌های انتزاعی در مورد ریسک‌های رکود، فشار سیستمیک مشخصی در فشار FX از طریق USDJPY وجود دارد و این سند ریسک رویداد را تسریع می‌کند: BOC، ECB و GDP ایالات متحده.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

Google Tumble Afterhours ممکن است اجرای نابرابر ریسک را کاهش دهد

اگرچه شتاب ضعیف بوده است و پشتوانه بنیادی کمی در پشت جهش دارایی های متمایل به ریسک در نیمه اول این هفته وجود دارد، اما این اتهام تاثیر خود را بر جای گذاشته است. روند صعودی اغلب به عنوان یک انتظار صرف برای جهش در بازار نزولی آغاز می شود و از آنجا تکامل می یابد. با این حال، به نظر می‌رسد که این پیشروی که گرانش را به چالش می‌کشد، در جلسه گذشته به یک ضربه اساسی غیرقابل انکار برخورد کرده است. در جایی که بازار توانست از رکود طولانی قیمت مسکن عبور کند و در نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده کنفرانس بورد کاهش یابد، فقدان غیرمنتظره درآمد گوگل پس از بسته شدن نیویورک، یک ستون سفته‌بازی را تکان می‌دهد. عضو FAANG و چهارمین سهام بزرگ بازار، EPS 1.06 دلاری (درآمد هر سهم) را در مقابل اجماع تحلیلگران برای 1.25 دلار گزارش کرد که مشابه آن 69.9 میلیارد دلار درآمد (در مقابل 71.0 میلیارد دلار مورد انتظار) بود. نتیجه بازار با کاهش 6 درصدی سهام GOOG در معاملات بعد از ساعت مشخص بود. اکنون سوال حیاتی برای من این است که آیا بازار عملکرد این سهام خاص را به عنوان بازتابی از بازار به طور کلی در نظر خواهد گرفت؟

نمودار Google با حجم پوشش داده شده با S&P 500 Emini Futures با همبستگی 20 روزه (8 ساعت)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

از نظر عملکرد کلی بازار تا کنون در این هفته، ما پیشرفت های فنی قابل توجهی برای S&P 500 به عنوان معیار داشته ایم. شارژ از طریق 3800 نشان دهنده یک شکست فنی است که می تواند به چرخه ای از پیگیری های فرضی وارد شود. با این حال، اگر از نرخ سه روزه تغییر به عنوان یک معیار استفاده کنیم، این شاخص بار دیگر از نظر آماری “کشیده” می شود. جهش بازار خرسی در سال 2022 معمولاً زمانی کاهش می یابد که این دوره به بازار 5 درصد برسد. این امکان وجود دارد که «این زمان می‌تواند متفاوت باشد» اگر اصول بنیادین واقعاً بهبود یابد یا اشتهای سوداگرانه واقعاً از رضایتمندی سود ببرند. هنوز پیش بینی جدی برای حرکت رو به جلو وجود دارد (درآمدهای بیشتر FAANG، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، کاهش قیمت PCE، تصمیم هفته آینده FOMC، و غیره)، اما اراده خوب در شرایط آرام نقض شده است. الگوی معکوس سر و شانه از GOOG به جای تکمیل ساختار سنتی شکسته شده است. شاید نتایج اپل بتواند چشم انداز بخش فناوری را تثبیت کند، اما این فرصتی نیست تا پنجشنبه پس از بسته شدن.

نمودار S&P 500 با SMAهای 20 و 50 روزه، حجم و نرخ تغییر 3 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

دلار در حال سقوط است اما USDJPY و USDCNH همچنان در رنج هستند

از آنجایی که سهام ایالات متحده ترکیب گسترده تری از دارایی های ریسک را بالاتر می برد، عقب نشینی آشکاری از پناهگاه امن دلار آمریکا وجود داشته است. به عنوان یک فروپاشی کامل از اوج های چند دهه از نقدشوندگی ترین ارز جهان متمایز نیست، اما این شکست ارتباط فنی دارد. ما می‌توانیم ببینیم که این حرکت به جفت‌های کلیدی مانند EURUSD (شکستن 0.9900 و حرکت به سمت برابری) و GBPUSD (که همچنین به اعتماد ناشی از تشکیل دولت کمک می‌کند) تبدیل می‌شود، اما همان درجه از قصد به طور مشخص برای USDJPY وجود ندارد. این جفت به یک میله صاعقه گیر ماکرو تبدیل شده است که شارژ آن به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته و با شکست عمومی وزارت دارایی ژاپن و بانک ژاپن در مداخله به نمایندگی از ین در حال مبارزه است. اگرچه دلار سقوط کرده است و مقامات ژاپنی ظاهراً تلاش کرده اند 30 تا 37 میلیارد دلار در نقدینگی ناچیز روز جمعه مداخله کنند، USDJPY همچنان از تسلیم شدن خودداری می کند. این برای کسانی که تلاش می کنند این تلاقی را از اصول اولیه دور کنند مشکل ساز است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

نمودار USDJPY با شاخص دلار DXY و همبستگی 20 روزه (روزانه) پوشانده شده است

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که USDJPY یکی از جالب‌ترین تصاویر کلان برای من در حال حرکت به جلو است، اما این تنها چیز عجیبی در نقدپذیرترین جریان‌های سیستم مالی نیست. یکی دیگر از موارد پرت بحرانی USDCNH است. نرخ مبادله دلار به یوان چین از عقب نشینی معنادار از اوج بالای 7.30 که از اوایل سال 2008 بی سابقه بوده است، خودداری کرده است، زمانی که ما هنوز از قیمت گذاری شاخص برای ارز فراساحلی استفاده می کردیم. این به خوبی می‌تواند یک نابرابری از نظر طراحی باشد – یا به عبارتی خیریه‌تر، “کمک مالی” – به عنوان ابزاری برای مبارزه با تحریم‌های ایالات متحده با صادرات ارزان‌تر چین. با این حال، بعید است که مقامات محلی تمایل زیادی به ادامه مبارزه جدی دارایی های بازار سرمایه داشته باشند. با این حال، این همان چیزی است که هم برای ETFهای معامله شده خارجی مانند FXI و هم برای خود کامپوزیت شانگهای اتفاق می افتد.

نمودار FXI iShares China Large Cap ETF با USDCNH معکوس با ROC 5 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با تصمیم گیری نرخ BOC، ریسک رویداد سنگین تر می شود

با حرکت به سمت معاملات چهارشنبه، مهم است که اولویت بازار را پیگیری کنیم. نگرانی‌های عمومی در مورد موضوعاتی مانند ریسک‌های رکود، برای من همیشه مورد توجه است، اما ممکن است برای رتبه‌های گمانه‌زنی گسترده‌تر، موضوع مهمی نباشد. با توجه به 48 ساعت آینده، اولویت بندی آنچه که قرار است منتشر شود بسیار مهم است. به عنوان مثال، انتظارات من برای درآمد متا (نیروی فیس بوک) پس از بسته شدن به طور جدی کاهش یافته است، زیرا اپل روز بعد گزارش می دهد. داده های ایالات متحده مهم است، اما با توجه به انتشار برنامه ریزی شده تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پنج شنبه، به سادگی برای تأثیر بالقوه نادیده گرفته می شود. آیا این داده‌ها می‌توانند موج‌های شوک غیرمنتظره‌ای ایجاد کنند که ممکن است منجر به یک روند پیش‌بینی نشده شود؟ قطعا. اما این چیزی نیست که عملی به نظر برسد که در راه است.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image5.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

بالاترین لیست در رادار من برای چهارشنبه تصمیم بانک کانادا (BOC) نرخ خواهد بود. تصویر بزرگ، این یکی از بانک‌های مرکزی جنگ‌طلب‌تر از بزرگ‌ترین بانک‌ها است که تضاد بیشتری با دست و پا زدن‌های نابخردانه بانک ژاپن خواهد داشت. با افزایش 75 واحدی نرخ بهره، این یک پیشرفت چشمگیر خواهد بود. اما پیامدها برای USDCAD مانند USDCAD توسط چشم انداز چیزی مشابه از FOMC در هفته آینده مهار خواهد شد. هر چه پیش‌بینی شکاف نسبی سیاست پولی بین ارزها کمتر باشد، بار بیشتری می‌تواند منجر به توسعه چشمگیر در این خط بنیادی شود. با این حال، همان دیدگاه کنتراست ممکن است به پاسخ CADJPY پاسخگوتر منجر شود. تلاقی هنوز همبستگی زیادی با دیفرانسیل بازده دارد، بنابراین مسیر می تواند در اینجا اهمیت زیادی داشته باشد.

نمودار CADJPY همپوشانی با کانادا-ژاپن 10- دیفرانسیل بازده (روزانه)

image6.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع