آیا BoJ Dovish USD/JPY را افزایش خواهد داد؟ CPI در فوکوس نیز


پیش بینی بنیادی ین ژاپن: نزولی

  • ین ژاپن همچنان در برابر یک BoJ ضعیف آسیب پذیر است
  • CPI محلی احتمالاً بالاتر از هدف قیمتی آنها خواهد بود
  • انفعال بانک مرکزی ین را در معرض خطرات خارجی قرار می دهد

ین ژاپن در هفته گذشته به تضعیف در برابر همتایان اصلی خود ادامه داد. این چیزی است که ارز امسال کاملاً با آن آشنا بوده است. از آنجایی که بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای جنگ‌طلب‌تر می‌شدند، بانک ژاپن همچنان برجسته‌تر بود. با توجه به اینکه سیاست پولی یک جزء کلیدی در حرکت ارزها است، این یک باد مخالف حیاتی برای ین خواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، همه نگاه ها به بانک ژاپن معطوف می شود. اعلام نرخ بهره بعدی آن در 21 جولای استخیابان. در اینجا انتظار چندانی از غافلگیری وجود ندارد. فرماندار کورودا علیرغم اینکه تورم محلی بالاتر از هدف است، سیاستی فوق العاده سست را حفظ می کند. با صحبت از آن، قبل از BoJ، ما به روز رسانی بعدی در مورد تورم محلی را دریافت خواهیم کرد.

شاخص CPI ژاپن در ماه ژوئن 2.4% سالانه است که از 2.5% قبل کاهش یافته است. این مقدار کمی بالاتر از قیمت هدف 2.0 درصدی بانک مرکزی است. افزایش قیمت کالاها احتمالاً نقش کلیدی در حفظ تورم در حال افزایش داشته است زیرا ژاپن واردکننده انرژی است. با وجود کاهش قیمت نفت خام در هفته های اخیر، به نظر می رسد که الف ین ضعیف می تواند به افزایش تورم محلی کمک کند.

به این ترتیب، کاهش قیمت نفت می‌تواند تا حدودی با کاهش ین از نظر تأثیر بر CPI محلی در ماه‌های آینده جبران شود. اما، در پایان روز، تا زمانی که (یا اگر) BoJ وارد عمل شود، به نظر می رسد که واحد پول آن در دست عوامل خارج از کنترل کشور باقی خواهد ماند. در حالی که بانک مرکزی برخی ضربات شفاهی را علیه ارز ضعیف‌تر انجام داد، برای مهار آن کار چندانی انجام نداده است.

در نمودار زیر یک شاخص ین ژاپن بر اساس رشته های اصلی آمده است. میانگین ین در برابر دلار آمریکا، دلار استرالیا، یورو و پوند انگلیس است. می‌توانیم ببینیم که در اوایل ژوئن به کف رسید. این تقریباً زمانی است که نفت خام به اوج رسید. اندکی پس از آن، بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله در کشورهای توسعه یافته شروع به کاهش کرد.

اگر این روند ادامه یابد، شاید ین بتواند فضای تنفسی را ببیند. احساسات یکی دیگر از عوامل کلیدی برای ارز ضد ریسک است. کاهش بازدهی در بحبوحه نگرانی های فزاینده از رکود اتفاق افتاده است. بازارها همچنین در کاهش نرخ های فدرال رزرو در سال 2023 قیمت گذاری کرده اند. در حالی که مسیر برای ین دشوار است، اگر معامله گران شروع به تمرکز بر چرخش در انقباض پولی تهاجمی کنند، ممکن است کمی تسهیل شود.

محرک های اساسی ین ژاپن

پیش بینی ین ژاپن: آیا BoJ Dovish USD/JPY در حال افزایش است؟  CPI در فوکوس نیز

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





منبع