آیا یک سیگنال رکود بلندتر، داو را بر روی تاقچه فشار می دهد و دلار را معکوس می کند؟


S&P 500، FOMC، دلار، USDJPY، EURUSD، بازدهی و رکود نقاط بحث:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 141.50; نزولی طلا زیر 1680
  • پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط FOMC و ترکیبی از اقدامات سیاست پولی متفاوت توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در روز پنجشنبه، داو خود را در صخره «بازار نزولی فنی» می‌بیند.
  • تا پایان این هفته، با انتشار PMI های سپتامبر، تمرکز اصلی بر رشد اقتصادی و ترس از رکود خواهد بود.

توصیه شده توسط John Kicklighter

چگونه FX را با استراتژی معاملاتی سهام خود معامله کنید

با به وجود آمدن نگرانی های بنیادی عمیق، داو دوباره به سمت “بازار خرسی” فنی حرکت می کند

در کاهش دارایی‌های ریسک تا اواسط ژوئن، تعدادی از معیارهای کلیدی، نامگذاری فنی «بازار خرس» را ثبت کردند. یک استثنای بسیار برجسته، میانگین صنعتی داوجونز بود که قبل از فروراندن سطح 29562 که نشان دهنده اصلاحی 20 درصدی از بالاترین سطح تاریخ (تعریف ضعیف) است، مسیر خود را معکوس کرد. با بسته شدن این جلسه گذشته در نیویورک، شاخص بار دیگر با فشار بنیادی جدی از طریق اقدامات تهاجمی بانک‌های مرکزی که محدودیت‌های مالی را تشدید می‌کنند و چشم‌انداز مشکلات اقتصادی در افق نزدیک، به 2 درصد از آن نقطه عطف فنی برجسته رسید. آیا شتاب کافی برای سقوط بازار وجود دارد که این معیار را بر روی صخره ضرب المثل سوق دهد؟ آیا PMI های سپتامبر – به عنوان پروکسی های به موقع برای تولید ناخالص داخلی – به اندازه کافی شارژ می شوند تا وقفه را ترغیب کنند؟ و آیا ما به طور قطعی به سمت «تجارت پاییزی» رفته‌ایم تا روی روندها تأثیر بگذاریم؟ معامله گران از نزدیک نظاره گر خواهند بود.

نمودار میانگین صنعتی داوجونز با SMAهای 20 و 100 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای کسانی که به مدت دو روز از اخبار کلان جهانی غافل شدند، تا حد زیادی به دلیل متعهد شدن فدرال رزرو و همتایان اصلی آن به مبارزه با تورم، خود را در مسیر “خارج از ریسک” قرار داده ایم. از نظر تاریخی، نرخ‌های بهره از اوج‌های قبل از بحران بزرگ مالی (قبل از سال 2008) فاصله زیادی دارند، اما بازارها اساساً با شرایط استثنایی حفظ شده در سال‌های میانی سازگار شده‌اند. بازده طبیعی دائماً پایین، سرمایه‌گذاران را به سمت موقعیت‌های پرریسک‌تر سوق داد و تزلزل‌های جدی کوتاه‌مدت در بازارهای سرمایه که توسط مقامات سیاست‌گذاری دفع شد، از احساس حمایت خودکار از ریسک‌پذیران حمایت کرد. این موضوع اکنون با هشدارهای بانک مرکزی به وضوح در حال آزمایش است. با این حال، من اعتقاد ندارم که پیامدهای مسئولیت شخصی برای قرار گرفتن در معرض خطر کاملاً قدردانی شود. درک به آرامی در حال طلوع است.

نمودار S&P همپوشانی با ترازنامه کل بانک های مرکزی اصلی (ماهانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

BOJ و مداخله فشار USDJPY، SNB بزرگترین نوسان سیاست را نشان می دهد

با نگاهی به گذشته در 24 ساعت گذشته، تعدادی به روز رسانی قابل توجه بانک مرکزی وجود داشته است – حتی به استثنای تصمیم FOMC. تصمیم بانک انگلستان (BOE) برای افزایش 50bps شاید محدودترین رویداد بود، اما این مانع از سقوط Cable (GBPUSD) به پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر نشد. با توجه به اینکه MPC هشدار داده است که بریتانیا ممکن است در حال حاضر در یک رکود قرار داشته باشد، در حالی که فدرال رزرو حول این پیش بینی رقصیده است، به نظر می رسد که این بیشتر در بعد ابعاد رشد است. بانک مرکزی ترکیه با کاهش شگفت انگیز 100 واحدی نرخ بهره، علی رغم نرخ تورم 80 درصدی، از کنوانسیون سیاست پولی غرب خارج شد. USDTRY در پاسخ به اوج رکورد جدیدی رسیده است. در نقطه مقابل، فرانک سوئیس همان طور که انتظار می رفت، 75 واحد در ثانیه افزایش یافت – بازده را به سطح مثبت بازگرداند – و وزن اساسی را به راند کم رکورد EURCHF اضافه کرد.

نمودار وضعیت نسبی سیاست های پولی در میان بانک های مرکزی بزرگ

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

از بین تمام تصمیمات بانک مرکزی مهم و نوظهور، تصمیم سیاست بانک مرکزی ژاپن (BOJ) هنوز برای من استثنایی ترین است. همانطور که انتظار می رفت، این گروه موضع بسیار سازگار خود را حفظ کرد تا به طور کامل از بزرگترین همتایان خود جدا شود. این به طور طبیعی یک نگاه بازخورد مشکل‌ساز ایجاد می‌کند که در آن سرمایه به دلیل حمل مشکل‌زا از ژاپن به فرار ادامه می‌دهد، اما تشخیص اضافه‌تر اینکه این حمایت موجب افزایش اقتصادی معنادار نمی‌شود، تنها مشکلات آن را تشدید می‌کند. USDJPY و تلاقی ین طبیعتاً در پاسخ به بالاترین سطح فشار آوردند، بنابراین وزارت دارایی بالاخره مجبور شد وارد عمل شود. من در اوایل ماه جاری در یک نظرسنجی شرکت کردم و از شرکت کنندگان پرسیدم که احتمال مداخله از طرف ین چقدر است، و این به طرز چشمگیری نزدیک بود. به 50/50. خوب، آنها تلاش خود را برای ین ژاپن (فروش دلار) در جلسه گذشته اعلام کردند. این یک پاسخ ناگهانی بود، اما تاریخ نشان می دهد که بعید است بدون تغییرات سیستمی بیشتر ادامه یابد.

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 100 روزه و محدوده تاریخی 1 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای روز جمعه: داده ها در مورد پیشرفت به سمت رکود

با نگاهی به 24 ساعت پایانی معاملات این هفته، خطر رویداد جدی برای کمک به روندهای اساسی وجود دارد. در حالی که تورم یکی از نگرانی های اصلی بانک مرکزی است، به نظر می رسد بازارها بیشتر نگران افزایش نرخ بهره هستند. من برای مدت طولانی روی راه اساسی برای تأثیر نهایی بر تولید اقتصادی متمرکز هستم. در حالی که تورم شدید و بی وقفه ممکن است یک مشکل بزرگتر باشد، یک رکود آشکار و گسترده مشکل دوم نزدیک است. به نظر می رسد با اقداماتی مانند اسپرد بازدهی 10 ساله / 2 ساله خزانه داری ایالات متحده («2-10 اسپرد») این مسیر را طی می کنیم که شدیدترین وارونگی در دهه های اخیر را به همراه دارد. با وجود علائم و هشدارها، به نظر نمی رسد که بازار در آماده باش کامل باشد. که می تواند به سرعت تغییر کند.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای جمعه و هفته آینده

image5.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

از طریق تجارت جمعه، تمرکز اصلی من بر روی اجرای داده‌هایی خواهد بود که به بهترین وجه می‌توان آن را به‌روزرسانی به موقع تولید ناخالص داخلی برای برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان توصیف کرد: PMI سپتامبر. در حالی که تا هفته آینده باید منتظر قرائت ژاپنی و چینی باشیم. آنچه قرار است روز جمعه برگزار شود شامل استرالیا، منطقه یورو، آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده است. این یک نمای کلی از اقتصاد جهانی است. در حال حاضر، این اقتصادهای بزرگ شاهد روند کاهشی اقدامات خود برای چند ماه بوده‌اند، در حالی که ایالات متحده و منطقه یورو در ماه گذشته قرائت‌های بسیار قابل توجهی را منتشر کرده‌اند که مطابق با انقباض (زیر 50) در ماه گذشته است. تسکین در حال حاضر می تواند راه طولانی برای نگرانی باشد، اما درد بیشتر به عصب فرسوده منتقل می شود.

نمودار معیارهای ترکیبی PMI برای اقتصادهای بزرگ (ماهانه)

image6.png

نمودار ساخته شده توسط John Kicklighter با داده های S&P Global

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع