آیا ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به تضعیف خود ادامه خواهد داد؟


پیش بینی USD/JPY: اندکی نزولی

  • USD/JPY در سال جاری به شدت افزایش یافته است، اما ممکن است در بحبوحه اوج جنگ طلبی فدرال رزرو از آن بالاتر باشد.
  • اگر فشارهای تورمی به سرعت شروع به تعدیل کند، کند شدن سریع فعالیت اقتصاد ایالات متحده ممکن است راه را برای چرخش سیاست پولی در اواخر سال جاری هموار کند.
  • انتظار می رود فدرال رزرو چهارشنبه آینده نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد، اما این حرکت قبلاً کاهش یافته است.

بیشترین خوانده شده: کاهش فعالیت تجاری ایالات متحده، افزایش ترس از رکود، PMI ترکیبی جولای در 47.5

ین ژاپن در سال 2022 به شدت در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، به طوری که USD/JPY حدود 18 درصد افزایش یافته و به سطوحی رسیده است که در بیش از دو دهه در این دوره مشاهده نشده است. این حرکت تابعی از قدرت دلار آمریکا بوده است، اما موضع تطبیقی ​​بسیار سست بانک مرکزی ژاپن نیز بیشتر مسئولیت را بر عهده دارد.

این سوال پیش می‌آید: آیا روند فعلی صعودی USD/JPY ادامه خواهد داشت؟

از ین‘s طرف معادله، محرک های مثبت زیادی در نزدیکی وجود نداردمدت، اصطلاح. در جبهه سیاست پولی، بانک ژاپن تعهد خود را نسبت به یک استراتژی غیرقانونی در خود تجدید کرده است آخرین جلسه، که نشان می دهد علیرغم ایجاد فشارهای تورمی، “مطمقاً هیچ برنامه ای” برای افزایش نرخ بهره ندارد. مقامات ژاپنی به وضوح رشد را بر نگرانی های مربوط به تورم در اولویت قرار می دهند و این نشان می دهد که وضعیت موجود احتمالاً در سال جاری قبل از تغییر آزمایشی در سال 2023 حاکم خواهد شد. این بدان معناست که هیچ حمایتی از ین توسط بانک مرکزی داخلی وجود ندارد.

با نگاهی به روی دیگر سکه، چرخه انقباض فدرال رزرو شاید منبع اصلی تقویت دلار آمریکا بوده است، اما ممکن است به اوج جنگ طلبی رسیده باشیم. در حالی که انتظار می‌رود FOMC هزینه‌های استقراض را 75 واحد پایه افزایش دهد و به 2.25٪ -2.50٪ در چهارشنبه آینده برساند و چند افزایش دیگر را در سال جاری برای مقابله با خوانش‌های بالای CPI در چهار دهه اخیر ارائه کند، این حرکت‌ها از قبل در منحنی قیمت گذاری شده‌اند. با این حال، چیزی که به طور کامل تخفیف داده نمی شود، یک «سیاست محوریکه ممکن است در پاییز یا زمستان رخ دهد.

کاهش سریع فعالیت های تجاری ایالات متحده که در داده های اخیر مشاهده شده است، مانند بخش خدمات، خطرات رکود را افزایش می دهد، سناریویی که می تواند سیاست گذاران را به اتخاذ موضعی کمتر تهاجمی برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی بیش از حد و دردناک سوق دهد، به خصوص اگر تورم در ماه های آینده شروع به کاهش کند.

با توجه به کاهش شدید کالاها از جمله نفت و بنزین در هفته های اخیر، فشار قیمت ها به زودی در اقتصاد ایالات متحده تعدیل خواهد شد و به فدرال رزرو فرصتی می دهد تا در اواخر سال جاری از موضع فوق تهاجمی خود دست بردارد. همانطور که معامله گران برای این احتمال آماده می شوند، دلار آمریکا می تواند شروع به کاهش کند و راه را برای اصلاح نزولی دلار/ین هموار کند.

نمودار روزانه USD/JPY

چشم انداز USD/JPY: آیا ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به تضعیف خود ادامه خواهد داد؟

نمودار USD/JPY با استفاده از TradingView تهیه شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع