آیا فلز قرمز یک رکود را پیش بینی می کند؟


تجزیه و تحلیل مس و نمودار

مقاله نوشته شده توسط تحلیلگر فنی IG Vincent Boy

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

در حالی که بازارهای جهانی همچنان به پیش بینی “فرود نرم” ادامه می دهند و در بالاترین سطح خود باقی می مانند، قیمت مس که یک شاخص مرتبط از سلامت اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود، به شدت در حال اصلاح است و به پایین ترین سطح خود از نوامبر رسیده است.

فلز قرمز در بسیاری از صنایع مانند املاک و مستغلات، مخابرات و حتی به طور فزاینده ای در فعالیت های مرتبط با انتقال انرژی استفاده می شود. در واقع، جدای از توربین های بادی که به مس زیادی نیاز دارند، برای ساخت یک خودروی الکتریکی 4 تا 8 برابر مس بیشتر از یک خودروی احتراقی نیاز است.

این نشان دهنده آینده روشنی برای مس در چند دهه آینده است، زیرا انتظار می رود تقاضا افزایش یابد. علاوه بر این، کسری قابل توجه بین عرضه و تقاضا که پیش از سال 2020 مشاهده شده بود و به ویژه در پی کاهش سرمایه‌گذاری در طول سال‌های کووید به شدت افزایش یافته است، باید برای قیمت در بلندمدت بسیار مثبت باشد.

با این حال، از اوج خود در ابتدای سال 2023، بیش از 15 درصد کاهش یافته است، پس از بازگشت در سه ماهه آخر سال گذشته در پس زمینه بازگشایی اقتصاد چین. چین بیش از 50 درصد تقاضای جهانی مس را به خود اختصاص داده است.

بنابراین، اگرچه چشم‌انداز بلندمدت بسیار مثبت است، اما خطرات کند شدن اقتصاد جهانی یا حتی رکود اقتصادی و بهبود اقتصادی بسیار ملایم‌تر از حد انتظار در چین، باید قیمت مس را تحت فشار نگه دارد، اما خرید جالبی را ارائه می‌کند. فرصتی برای افق بلندمدت

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

نمودار قیمت روزانه مس

قیمت مس از ابتدای سال بیش از 15 درصد در حال اصلاح است و پس از رسیدن به یک هدف مهم بر روی کف های مشاهده شده از 4 ژانویه و حفظ آن در حمایت مورب 2020/2022، روند نزولی را طی می کند.

شکستن مورب چشم انداز نزولی قیمت فلز قرمز را تأیید می کند و باید به هدف بعدی خود برسد که در محدوده حمایتی قرار دارد، که در پایان سال گذشته شروع به بازگشت کرد و در 3.25 دلار / 3.30 دلار واقع شده است. این دومی همچنین در موارد متعدد در سال 2017 به عنوان مقاومت عمل کرده بود.

پایین تر از دومی، ما انتظار بازگشت سریع به علامت 3 دلار را داریم. بدتر شدن وضعیت کلی اقتصادی باید از این چشم انداز حمایت کند.





منبع