آیا ضعف ین در راه بازگشت است؟ USD/JPY، GBP/JPY، EUR/JPY


نقاط صحبت JPY، USD/JPY، GBP/JPY:

  • ین هفته را با ضعف آغاز می کند، همانطور که با شکست مثلث صعودی در USD/JPY نشان داده شده است.
  • ارزش دلار قطعا نقش مهمی در شکست USD/JPY ایفا می‌کند، اما همچنین قدرتی در پوند/ین وجود دارد، با EUR/JPY که پتانسیل شکست کوتاه‌مدت را دارد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن علائمی را نشان می دهد که ممکن است یک سقف در جای خود حداقل کوتاه مدت باشد. من پنجشنبه گذشته به این موضوع نگاه کرده بودم، زیرا USD/JPY شروع به نشان دادن پتانسیل صعودی با اشاراتی مبنی بر اینکه ممکن است در کوتاه‌مدت پایین در جفت اصلی نشان داده شود، داشت.

این یک شکل مثلث صعودی کوتاه مدت ایجاد کرد، بسیار شبیه به پس‌زمینه در DXY، و در معاملات اوایل هفته، گاوهای نر در حال حاضر شکست را به بالاترین سطح هفتگی جدید در این جفت وادار کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا پایین برای دلار آمریکا و USD/JPY وجود دارد یا خیر، زیرا USD/JPY یکی از جذاب‌ترین راه‌های کار با مضمون قدرت دلار بوده است از زمانی که گاوهای دلار آمریکا کنترل دلار آمریکا را در دست گرفتند. وضعیت الان بیش از یک سال پیش

نمودار قیمت هفتگی USD/JPY

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

از منظر کوتاه‌مدت، USD/JPY اکنون در تلاش است تا شکست را در آن بالاترین قیمت هفتگی نگه دارد. اولین سطح مقاومتی که من در پیش بینی دلار آمریکا در این هفته در بحث USD/JPY به آن نگاه کرده بودم، 141.45 بود و این در حال حاضر به پایان رسیده است. اما همچنین به قیمت فعلی بسیار نزدیک است تا بتوان از آن به عنوان پشتیبانی استفاده کرد.

مقاومت قبلی از مثلث صعودی همچنان مورد توجه است و در 140.80 رسم می شود. عقب نشینی برای حمایت در آنجا قیمت را بالاتر از خط روند صعودی نگه می دارد، مشروط بر اینکه به زودی اتفاق بیفتد، و این نیز یک عنصر حمایتی در مقاومت قبلی خواهد بود. با این حال، اگر گاوها نتوانند حرکت را حفظ کنند، همچنان پتانسیل حمایت در سطح فیبوناچی 140.30 یا سطح روانی 140.00 وجود دارد.

در روی مقاومت سکه، من به همان سطوح پیش‌بینی این هفته دلار آمریکا پایبند هستم و آن‌ها در 142.50، 143.50 و سپس سطح روان‌شناختی 145.00 ترسیم می‌کنند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

GBP/JPY

GBP/JPY هفته را با قدرت آغاز کرد و به بالاترین سطح روانی 167.50 رسید. با برداشتن یک گام به عقب، طی چند ماه گذشته یک حرکت عظیم در اینجا صورت گرفته است، که به حرکت فروپاشی پوند بریتانیا در اواخر سپتامبر بازگشته است.

هنگامی که GBP با تهاجمی سقوط کرد، GBP/JPY به سطح حمایت عمده در حدود 149.00 رسید. من آن روز صبح مقاله‌ای منتشر کرده بودم که این واقعیت را برجسته می‌کرد، و این منجر به یک رالی قوی در این جفت شد و تا پایان اکتبر GBP/JPY بیش از 2000 پیپ از آن پایین افزایش یافت.

اما، زندگی بالاتر از سطح روانی 170.00 به اندازه زندگی در پایین برای گاو نر دوستانه نبود، و قیمت ها شروع به عقب نشینی کردند و این روند در بیشتر ماه نوامبر ادامه یافت.

اما، این عقب‌نشینی نظم خاصی داشت و به صورت یک شکل گوه‌ای در حال سقوط وارد می‌شد که ظاهری شبیه پرچم گاو نر داشت. حرکت قیمت از اواخر هفته گذشته شروع به کاهش کرد و این هفته قیمت ها برای ادامه حرکت از یک خط روند صعودی جهش کردند، با بازگشت GBP/JPY به بالای منطقه 167.20 مقاومت قبلی.

نمودار قیمت چهار ساعته GBP/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

GBP/JPY

با برداشتن یک گام به عقب در نمودار، می بینیم که شکست هنوز نسبتا تازه است. و – GBP/JPY هفته گذشته برای پنج روز متوالی افزایش داشت و نوار روزانه امروز ششمین روز متوالی افزایش بود. در حالی که این لزوماً مانع از ادامه کار نمی شود، احتیاط را برجسته می کند و توجه را به پتانسیل پشتیبانی بالاتر و پایین در ناحیه ای مانند 166.59 یا شاید حتی تا سطح 165.69 معطوف می کند.

در سطح بالای قیمت، نقطه اصلی مقاومت در اطراف سطح 168.06 با یک نقطه دیگر در حدود 169 و بالاتر است که دستگیره 170.00 در تصویر ظاهر می شود. با توجه به نزدیکی به دسته ای از نقاط مقاومت متقابل، تعقیب روند می تواند مشکل ساز باشد، به همین دلیل است که تمرکز بر حمایت همچنان مورد توجه است.

نمودار روزانه GBP/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

EUR/JPY

EUR/JPY هنوز از شکل‌های کوتاه‌مدت خارج نشده است و این می‌تواند به معنای دو چیز باشد. اول، برای کسانی که به دنبال محو این ضعف ین هستند، جفت عقب مانده EUR/JPY ممکن است نامزد جالب تری نسبت به آنچه در بالا به آن نگاه کردیم در USD/JPY یا GBP/JPY باشد. بنابراین، برای کسانی که به دنبال بازی در چرخش معکوس هستند، EUR/JPY ممکن است فریبنده باشد زیرا در این مرحله همان عنصر ضعف ین را نشان نداده است.

اما، برای کسانی که در هیئت مدیره هستند و به دنبال ادامه ضعف ین هستند، EUR/JPY می تواند جالب باشد زیرا شکست واقعاً در آنجا رخ نداده است. از نمودار چهار ساعته، می‌توانیم مثلث صعودی مشابهی را ببینیم که قبلاً به USD/JPY پاک شده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

EUR/JPY بلند مدت

با یک گام به عقب به نمودار روزانه، می بینیم که گاوها در هیچ یک از دو بازار بالا واقعاً قوی نبوده اند. در اوایل تجارت هفته گذشته یک سری فتیله در قسمت زیرین شمع ها وجود داشت که در اواخر هفته به شمع های پهن در بالای میله های روزانه تبدیل شدند. بنابراین، در حالی که گاوها سعی کرده‌اند قیمت‌ها را بالاتر ببرند، با فروشندگانی که مانع از وقوع شکست در این مرحله شده‌اند، جبران شده‌اند.

برای خرس‌ها، این احتمالاً مهم‌ترین نکته مهم است که گاوها هنوز نتوانسته‌اند مقاومت را از بین ببرند. و، حتی اگر آنها در نهایت بالاتر از آن بالا تکان بخورند – آیا آنها قادر خواهند بود یک حرکت مداوم را تحریک کنند، زیرا مقاومت بیشتری در بالای سر وجود دارد؟

در این مرحله یک منطقه مقاومت کوتاه مدت در 145.52-145.64 و بالاتر وجود دارد که یک نوسان پایین قبلی است که با خط روند نزولی منطبق است، که من در حدود 146.32 آن را دنبال می کنم. بنابراین، اگر گاوها مجبور به شکست شوند و اگر مقاومت در آن ناحیه نشان داده شود، درب باز می شود تا محو شود. از طرف دیگر، نقض پشتیبانی کوتاه مدت در اطراف سطح 144 می تواند در را برای شلوارک باز کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع