آیا دلار آمریکا به اوج خود رسیده است؟ دوباله خرابی سینک برای پشتیبانی


نکات بحث دلار آمریکا:

  • یک هفته عقب نشینی در بازارها بود از آنجایی که سهام افزایش یافته است و دلار با وجود یک پس‌زمینه به ظاهر منفی درآمدهای ناامیدکننده شرکت‌ها کاهش یافته است.
  • محرک بزرگ تصمیم گیری نرخ FOMC در هفته آینده است و رانندگان صبح جمعه بزرگ به نظر می رسند، زیرا امید برای یک فدرال رزرو نرم تر پس از افزایش 75 بشکه ای هفته آینده در حال نفوذ است.
  • برای دلار – قبل از اینکه به فدرال رزرو برسیم، باید فردا تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ را بررسی کنیم و سوال بزرگ این است که آیا لاگارد می تواند چیزی فراتر از یک فشار کوتاه در یورو/دلار آمریکا ایجاد کند یا خیر.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار آمریکا را دانلود کنید

من روز دوشنبه به دلار آمریکا نگاه کرده بودم و من یک تنظیم ضد روند را که در حال آماده شدن بود و از نظر فنی قبلاً راه اندازی شده بود، برجسته کردم.

دلار آمریکا مجموعه a تشکیل دو بالا پس از شکست هفته گذشته در رسیدن به 113.92. این قیمت دقیقاً همان سطحی بود که یک هفته قبل پس از یک گزارش تورم واقعا داغ دیگر، افزایش را تغییر داد. این واقعیت که دلار پتانسیل عقب نشینی را نشان می داد، علیرغم آنچه به نظر می رسید یک پس زمینه به ظاهر صعودی دلار باشد، این ظاهر را نشان می داد که اتفاق دیگری در حال وقوع است، شاید مربوط به احساسات یا به طور بالقوه از یک طرف مقابل. و به نظر می رسد امیدی باقی مانده است که یک چرخش فدرال رزرو در راه است، که با کمک رویدادهای صبح جمعه گذشته که در آن مقاله دوشنبه بحث کرده بودم، کمک کرد.

آن فشار جمعه شروع به ماشه دوبل در همان روزی شد که دومین اوج گرفته بود. قیمت ها خط را در نقطه حمایتی کلیدی نگه داشتند که یقه سازه را در حدود 111.74 تشکیل می داد، که خود نقطه مقاومت قبلی بود. مثلث صعودی تشکیلاتی که من بودم کار با اوایل ماه بر روی USD. این سطح در معاملات دوشنبه باقی مانده بود، در آن نقطه a مثلث نزولی نشان داده بود، که یک شکل نزولی است که به پتانسیل شکست احتمالی اشاره می کند.

که درهم شکستن دیروز به طور جدی با کاهش شدید فشار شروع کرد و در نقطه s1 در حدود 110.79 حمایت پیدا کرد. و امروز صبح، با بازگشت قیمت به همان منطقه ای که چند هفته پیش در اوایل اکتبر در جریان بود، تداوم بیشتری پیدا کرد، که از انبوهی از تلاقی 110 را شامل می شد. سطح روانی تا 110.25 سطح فیبوناچی.

تا کنون، این کاهش قیمت دلار امروز صبح را حفظ کرده است.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

نمودار دو ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

آیا دلار آمریکا بالاتر رفته است؟

بازارها وسواس زیادی نسبت به بالا و پایین دارند. همانطور که من اغلب به اشتراک می گذارم، این برای من کمتر از قیمت عمل است: زیرا آیا بازار به اوج رسیده است یا نه، تا زمانی که خیلی دیر نشده باشد (و در نتیجه، دیگر قابل عمل نیست) به درستی نمی دانیم. من ترجیح می‌دهم خودم را در موقعیتی قرار دهم که فرصت‌های ممکن را به حداکثر برسانم تا اینکه هفته‌ها منتظر بمانم تا بالا یا پایین بودن را تأیید کنم.

اما، برای در نظر گرفتن این حرکت، فقط باید حرکت اصلی 2022 را مشاهده کرد و متوجه خواهند شد که این حرکت فقط 23.6 درصد اصلاح جهش امسال بوده است. و این سطح اصلاحی نکته دیگری است که در این دسته حمایتی متقابل تاکید شده است که از سطح روانشناختی 110 تا سطح فیبوناچی 110.25 قرار دارد.

نمودار هفتگی دلار آمریکا

نمودار هفتگی دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

خوب، ما در انتظار هستیم – آیا دلار آمریکا بالاتر است یا خیر

حدس می‌زنم که نشده است، اما، این یک حدس است و من مستقیماً با شما صحبت خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا این بالاترین حد است که هیچ‌کس انجام نمی‌دهد یا نه، و تلاش برای تبدیل این حدس به یک فرضیه، بر این واقعیت تأکید می‌کند که همین یک هفته پیش، این روندها در دلار آمریکا همچنان داغ بودند. تا آن روز جمعه، درست پیش از پنجره خاموشی فدرال رزرو.

نظر من این است که آنچه می بینیم مربوط به احساسات پس از یک روند طولانی مدت در دلار است که توسط حرکت فروپاشی پوند انگلیس در اواخر سپتامبر GBP نقش مهمی در DXY ایفا می کند، بنابراین وقتی جفت به حالت خرس کامل رفت، USD قبل از عقب نشینی با عجله بالاتر رفت. این همان چیزی است که باعث ایجاد فتیله گسترده در نمودارهای هفتگی و ماهانه فتیله دراز نشسته در بالای اکشن قیمت. معکوس شدن بسیار مشهود اغلب یکی از آن چیزهایی است که معامله گران می توانند برای تلاش برای یافتن بهترین ها به دنبال آن باشند، با این فرض که یک جیب نقدینگی در سطح عمده ای وارد عمل شده است که می تواند جریان روند را کج کند. اینجاست که تشکیلات میله پین از آن ناشی می شود، چیزی که در GBP/USD در اواخر سپتامبر در اطراف آن حرکت فروپاشی مشاهده کردیم.

آزمون بزرگ، البته، تصمیم FOMC برای نرخ بهره در چهارشنبه آینده است: آیا فدرال رزرو ضربه خود را نرم خواهد کرد؟ یا، آیا ما شاهد تکرار جکسون هول خواهیم بود، جایی که جروم پاول بیان می کند که تورم رام نشده است و فدرال رزرو هنوز مایل نیست که چشم انداز را سرگرم کند، زیرا خطر افزایش تورم، حتی در تمام این موارد. سفت شدن سال – برای تحمل آن خیلی بزرگ است.

با این حال، قبل از اینکه به آنجا برسیم، موضوع دیگری وجود دارد و آن تصمیم فردای بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره است…

برای سطوح فنی دلار آمریکا، پشتیبانی بعدی را در منطقه ای از 109.14-109.27 دنبال می کنم. و در طول مسیر، 109.62 وارد بازی می شود که همانطور که من در روز دوشنبه به اشتراک گذاشتم، پیش بینی از تقسیم بالا دوگانه است.

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

من امسال در مورد این موضوع زیاد صحبت کرده ام، اما یورو با اختلاف 57.6% بزرگترین مؤلفه شاخص DXY است. این منطق واقعاً یک یادگار است، زیرا DXY در سال 1973 در یک پس‌زمینه اقتصادی بسیار متفاوت، بسیار جلوتر از ایجاد یورو ایجاد شد. و این شاخص به شدت بر اساس تعدادی از ارزهای مرتبط با یورو مانند مارک دویچه، فرانک فرانسه، پستا اسپانیا، گیلدر هلند و غیره بود.

آیا این فشارسنج خوبی از تأثیر دلار بر اقتصاد جهانی امروز است؟ احتمالاً نه، زیرا چین در معرض دید نیست و نقشی که چین در بازارهای جهانی ایفا می کند از سال 1973 به طور چشمگیری تغییر کرده است، اما DXY واقعاً تغییر نکرده است.

با این حال، این یک آیتم مهم برای دلار آمریکا را برجسته می کند. دلار برای حرکت در هر دو جهت بدون حداقل کمک یورو، زمان بسیار دشواری خواهد داشت. روند صعودی سوزاننده دلار در سال جاری با تصویر آینه ای در فروش گسترده ارز واحد در سال جاری مطابقت داشت. و اگر به نرخ های بهره نگاه کنیم، واقعاً سؤال زیادی در مورد چرایی آن وجود ندارد. اما، با توجه به آنچه از فوریه تغییر کرده است، ترس بسیار قابل توجهی نیز وجود دارد.

در نمودار زیر، می‌توانیم روند نزولی EUR/USD را ببینیم که پس از فوریه، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، جان تازه‌ای به خود گرفت. این جنگ را به مرزهای شرقی اروپا آورد، اما شاید برای پیامدهای اقتصادی کلیدی تر، زنجیره تامین را مختل کرد و به نوعی دارایی اصلی انرژی ارزان شد. این باعث ایجاد علامت سوال در مورد آینده می شود که در نمودار زیر منعکس شده است.

به زاویه تهاجمی تر در مورد اخیر توجه کنید خط روند که در فوریه آغاز شد.

نمودار هفتگی EUR/USD

نمودار هفتگی EURUSD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

EUR/USD کوتاه مدت: تجمع در مقابل بانک مرکزی اروپا

من هفته گذشته شروع به بررسی پتانسیل عقب نشینی در EUR/USD کردم، برجسته کردن یک سری از سطوح بالاتر-پایین که شروع به تولید کرده بودند.

و سپس این هفته با یک فشار تا ناحیه مقاومت همگرا در 0.9900 آغاز شد که هم سطح روانی و هم پیش بینی خط روند است. همانطور که من به اشتراک گذاشتم تماس دوشنبه، این یک حرکت صعودی را نشان داد که شروع به تولید کرده بود و دو سطح مقاومت در بالای 0.9950 و 1.0000 قرار داشتند. من انتظار داشتم که دسته ای از توقف ها در بالای هر یک قرار گیرند، که اگر قیمت می تواند به بالاتر از حد برسد، به عنوان یک پیشران عمل می کند، زیرا توقف های شلوارک “خرید برای پوشش” است که تقاضا را در بازار افزایش می دهد.

و با توجه به حرکات طی دو روز گذشته، که قیمت از طریق هر یک از این سطوح مقاومت شتاب گرفت، به نظر می رسد که چنین باشد.

بنابراین، در این مرحله، من بر این عقیده هستم که این یک سناریوی فشار کوتاه است. آن‌ها می‌توانند برای مدتی نامزد شوند، اما این که انجام شود یا نه، بستگی به این دارد که کریستین لاگارد چقدر می‌تواند در نشست فردای بانک مرکزی اروپا باشد. و یک فشار کوتاه می‌تواند به سرعت به یک رالی تبدیل شود، اما این احتمالاً به یک بانک مرکزی اروپای بسیار شاهین‌تر فردا و یک فدرال‌رزرو بسیار شیطنت‌آمیزتر در هفته آینده نیاز دارد. احتمالی که من در حال حاضر آن را کم احتمال می‌دانم، اما وقتی آن را کاملاً رد می‌کنم نادیده می‌گیرم.

من مقاومت بعدی را در 1.0095 و 1.0198 دنبال می کنم، پس از آن یک منطقه اصلی در حدود 1.0350 وارد عمل می شود.

نمودار روزانه EUR/USD

نمودار روزانه EURUSD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع