آیا تورم آلمان می تواند روند بهبود DAX را کند کند؟


انتشار داده‌های آلمان در این هفته نشان می‌دهد که منطقه یورو و DAX در آینده نزدیک به کجا خواهند رفت. داده های CPI فردا برای آلمان تعیین می کند که آیا تورم به اوج خود رسیده است یا خیر و کاهش خواهد یافت. این به بانک مرکزی اروپا اجازه می دهد تا موضع جنگ طلبانه خود را کاهش دهد. بازار در حال حاضر برای افزایش نرخ دیگری در بهترین حالت در 15 دسامبر قیمت گذاری شده است یا همان 2 درصد باقی مانده است.

در صورتی که انتشار داده های آلمان بدتر از حد انتظار باشد و به نظر نمی رسد تورم مهار شود، می توانیم انتظار تاثیر منفی بر یورو و DAX داشته باشیم.

بازه زمانی روزانه DAX – 28 نوامبر 2022

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار تهیه شده در TradingView توسط Zorrays Junaid

از پایین ترین سطح 28 سپتامبر 2022 در 11862، DAX تا پنجشنبه هفته گذشته 22.83 درصد افزایش یافته است. همانطور که به آرامی به منطقه مقاومت 14710 نزدیک می شود، می توانم ببینم که رالی DAX به آرامی در حال تمام شدن است. سرنخ ها روی نمودار هستند.

یکی از آنها قیمت گذاری است که از 14 نوامبر 2022 به سمت پایین حرکت می کند، جایی که DAX تنها 0.90٪ قیمت داشت. ثانیاً، اندیکاتور مومنتوم RSI یک واگرایی واضح در بازه زمانی روزانه ایجاد کرده است. از آنجایی که قیمت در 24 نوامبر به بالاترین حد خود رسید، RSI به بالاترین حد خود رسید. در نهایت، اگرچه MACD در قلمرو صعودی معلق است، می‌توانیم ببینیم که میانگین‌های متحرک MACD به سمت نزولی رفته‌اند.

اگر اقدام قیمت به روش اصلاحی کاهش یابد، ممکن است شاهد کاهش قیمت به حداقل 23.6% تا 38.2% باشیم که با منطقه پشتیبانی بعدی که بین 14000 – 13500 است تلاقی می کند. میانگین متحرک 200 روزه و کران بالای کانال صعودی.

من فکر می‌کنم با توجه به اینکه رالی صعودی چقدر طولانی است، اصلاح حداقل اجتناب‌ناپذیر است. اگر یک پای دیگر به سمت پایین روی کارت ها باشد، احتمالاً می توانیم شاهد چرخش کامل به سمت پایین باشیم.

— نوشته شده توسط Zorrays Junaid، مشارکت کننده، DailyFX.com





منبع