آموزش سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال (راهنمای کامل و قدم به قدم)

باید در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری معمولی نیستند. گاهی اوقات یک ارز فراتر از تصور رشد میکند و همه فکر میکنند که در سقف قیمت قرار دارد ولی باز هم ارز رشد بیشتری را تجربه میکند و به قیمتهای بالاتر میرسد. از جمله اینکه گاهی اوقات ارسال و دریافت این ارزها در صرافی به دلایل فنی مسدود شده و مجدد باز میشود. هیچ قانون کلی و عمومی برای اینکه زمان مناسب خرید ارزهای رمزنگاری شده را تشخیص دهیم وجود ندارد. در صورتی که فقط بیتکوین خریده باشید، گزینههای زیادی برای نگهداری آن پیش روی شماست. برخی از آلتکوینهای پرطرفدار مانند لایتکوین، ریپل و اتریوم را میتوان روی کیفپولهای سختافزاری نگهداری کرد. اگر با تمام این توضیحات، قصد دارید ارزتان را در صرافی نگهداری کنید، باید اطلاعات کافی از صرافی بدست آورید. به همین خاطر اگر قصد سرمایه گذاری دارید، فقط باید آن مقدار از سرمایهتان که حتی اگر کاملا از بین برود هیچ خللی در زندگی شما ایجاد نمیشود را در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

دوم، شاید به این ارزها اعتقاد دارید و دیدگاه شما این است که این ارزها میتوانند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند. البته اگر اطلاعات کافی داشته باشید، تقریبا برای نگهداری همه آلتکوینها میتوانید از کیف پول کاغذی استفاده کنید. سایت آنها را بخوانید و ببینید که چشمانداز کدام ارز را مثبت میبینید (مخصوصا اگر در زمینه فعالیت آن ارز سررشته داشته باشید) و تصمیم بگیرید کدام ارز را قصد دارید خریداری کنید. پس از خرید بیتکوین در صورتی که قصد دارید یک ارز دیگر (آلتکوین) را خریداری کنید باید ابتدا ببینید این ارز در کدام صرافی معامله میشود. بنابراین نباید این اطلاعات را به عنوان مشاوره تلقی کنید. بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر رونق زیاد، دارای ساختاری پیچیده است به این دلیل که معمولا صدها فرصت سرمایهگذاری میبینید که میتوانید از آنها سود کسب کنید (یا ضرر سنگین متحمل شوید). ارزش بازار ارز (market capital) به معنای ارزش کل یک ارز دیجیتال است که معمولا به دلار آمریکا سنجیده میشود. برخی از کیف پولها مانند Myetherwallet که یک کیف پول برای اتریوم است (و ارزهایی که بر پایه شبکه اتریوم ایجاد شدهاند را نیز پشتیبانی میکند)، فایل پشتیبان را برای دانلود به شما میدهد.

به طور مثال وقتی قیمت بیتکوین به 30000 دلار رسید، همه تصور میکردند قیمت به شدت بالا رفته و بعید است که رشد بیشتری داشته باشد ولی بعد دیدیم که قیمت حتی به 60000 دلار هم رسید. از طرف دیگر، زود دست به فروش نزنید، ارزی که در حال رشد است را نگهدارید و یا اینکه وقتی به سود رسیدید بخشی از آن را بفروشید و بخش دیگری را نگهداری کنید. هنوز قوانین آن واضح و مشخص نیست و ریسک این وجود دارد که دولت این ارزها را ممنوع کند، صرافی هک شود یا اینکه به هر دلیلی دسترسیتان به کیف پول ارز را از دست بدهید. به دلیل اینکه میترسید سود بزرگی را از دست دهید اقدام به خرید نکنید، فقط نظارهگر بازار باشید، اطلاعاتتان را بالا ببرید و زمانی که فکر میکنید مناسب است دست به خرید بزنید. فقط به خاطر اینکه یک کاهش قیمت جزئی رخ داده اقدام به خرید نکنید. ارزهای خوب، یک چشمانداز شفاف، تیم توسعه فعال و یک جامعه از کاربران مشتاق دارند. ارزها معمولا ویژگی خاص خودشان را سایت فارکس دیلی دارند. از جمله ارزهایی که باید از آنها دوری کنید، ارزهایی هستند که با سیستم زیرمجموعهگیری چندسطحی (MLM) کار میکنند و افرادی را که شناختی از این بازار ندارند هدف میگیرند و اغلب ادعایشان این است که قصد دارند بیتکوین بعدی شوند!

اتریوم نیز در این مسیر شاهد نوسانات بسیار زیاد بود. برای نگهداری ارز نیز سعی کنید از کیف پول رسمی آن ارز استفاده کنید که توسط سایت آن ارز معرفی شده است. ما در این مطلب جامع از سایت بورسینس قصد داریم به این سوالات ضروری که برای همه افراد در ابتدای کار مطرح میشود پاسخ دهیم. اگر قصد سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، بیتکوین به عنوان یک دارایی پیشفرض در اکثر سبدها وجود دارد ولی شاید به عنوان مهمترین دارایی مطرح نباشد. این سطح از اعتماد و اطمینان، البته بسیار کم است و مخصوصا اگر شما تعداد زیادی آلتکوین در اختیار داشته باشید به سختی قابل دست یافتن است. بنابراین مورد اعتماد بودن یک صرافی نکته بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. نظر و تجربه سایرین در مورد صرافی چیست؟ باید در نظر داشته باشید، وقتی خودتان قصد دارید ارز را در کیف پول نگهداری کنید، مسئول امنیت و حفظ آن خودتان هستید.