آشنایی با ۴۸ اصطلاح کاربردی فارکس

این تفاوت قیمت در فارکس نیز وجود دارد و قیمت خرید در فارکس که قیمتی بالاتر از قیمت فروش آن است، به عنوان «بید پرایس» شناخته میشود. لازم به ذکر است که اکثریت تریدرهای فارکس از این شیوه تحلیلی برای معاملات خود استفاده میکنند که نیاز به یادگیری اصولی دارد. وقتی زمانی که قیمت یک جفتارز خاص در فارکس به پایینترین حد خود میرسد، تریدرها تمایل بیشتری به خرید آن جفتارز پیدا میکنند (چون فکر میکنند که دیگر قیمت از آن پایینتر نمیرود و میتوانند با خرید در کف قیمت به سود برسند)، به این نقطه که قیمت دیگر از آن پایینتر نمیرود، در نمودار قیمتی، نقطه «حمایت» گفته میشود. این بستگی به خودتان دارد که چقدر از بروکر اهرم بگیرید. مورد دیگر از مفاهیم اولیه فارکس به روند اشاره دارد. اصطلاح Sell برعکس عبارت Buy به فروش در فارکس اشاره دارد. اصطلاح فارکس لات به حجم معاملات در فارکس گفته میشود. برای مثال اگر نسبت ریسک به ریوارد برابر با ۴ باشد، به این معنی است که در برابر هر یک دلار ریسک، ۴ دلار سود بدست خواهد آمد. تنها سلاح برای موفقیت در فارکس، داشتن دانش مالی کافی است. سیمبل در لغت به معنای «نماد» است. پرایس به معنای «قیمت» است و در فارکس به قیمت هر سیمبل، پرایس گفته میشود.

هر یک Lot در فارکس برابر با ۱۰۰ هزار واحد از ارز پایه است. حد سود را باید نرخی بالاتر از نرخ خرید در نظر بگیرید تا معامله پس از رسیدن به آن حد بسته شده و سود موردنظر را عاید شما کند. وقتی شما میخواهید معاملات خود در فارکس را استارت بزنید، معاملات شما در قالب پوزیشنهای معاملاتی باز میشوند. وقتی شما در فارکس معاملهای را باز میکنید، سود و زیان حاصل از معاملهی باز شما بر روی موجودی یا بالانس حساب شما تأثیر میگذارد. البته اگر معامله شما وارد زیان شود، مقدار زیان معامله از مارجین کسر خواهد شد. یا این تفاوت که حد سود باعث میشود تا معامله شما در سود بسته شود نه زیان. ترید به معنای معامله است و به کسی که معامله را انجام میدهد، «تریدر» گفته میشود. گاهی پولبک را به معنای «دورخیز» هم در نظر میگیرند که در آن قیمتها در یک بازهی زمانی محدود دچار نزول میشوند و سپس با قدرت به روند صعودی برمیگردند و بیشتر از قبل رشد میکنند. مطلب فوق صرفاً به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با این بازار مالی است و مسئولیت استفاده از محتویات این مقاله، کاملاً بر عهده خود خوانندگان است.

برخی از تریدها این نوع تحلیل را در آموزش اصطلاحات فارکس جدیتر از تحلیل فنی قلمداد میکنند و صرفاً به کمک آن به پیش بینی بازار میپردازند. اگرچه آموزش اصطلاحات فارکس اهمیت بسیاری زیادی دارد، اما علاوه بر اصطلاحات فارکس، باید آموزشهای تکمیلی ورود به فارکس و فعالیت در این بازار را جدی بگیرید و پس از کسب آموزشهای اولیه اقدام به معامله در فارکس نمایید. ریسک فری به موقعیتها و استراتژیهای معاملاتی اطلاق میشود که در آنها مقدار ریسک به حداقل میرسد و سود حاصل از معامله تا حد زیادی تضمین میشود. در بین این افراد، مسلمانان زیادی هم وجود دارند که با ماهیت برخی از مفاهیم در فارکس از نظر اسلامی مشکل دارند، یکی از این مفاهیم، سوآپ است. در حال حاضر بروکرهای بسیاری در سطح جهان وجود دارند که از جمله مشهورترین آنها میتوان بروکر آلپاری، لایت فارکس، کپیتال اکستند و … در واقع جفتارزهایی که در آنها دلار آمریکا وجود دارد، جفتارزهای اصلی فارکس هستند.

به اهداف قیمتی که تریدرها در فارکس یا دیگر بازارهای مالی برای کسب سود خود از معاملات تعیین میکنند، تارگت گفته میشود. کسی که با این اصطلاحات آشنایی نداشته باشد، نمیتواند از بیانات فعالان آن بازار سر دربیاورد. هر بازار مالی اصطلاحات مختص به خود را دارد؛ به طوری که افراد برای بیان موقعیت خود در آن بازار از اصطلاحات رایج آن استفاده میکنند. در واقع هر پیپ به عدد چهارم اعشار در هر جفتارز اشاره دارد. برای مثال، یک لات در جفتارز EUR/USD (یورو اروپا در برابر دلار آمریکا) برابر با ۱۰۰ هزار یورو است. ترید یکی از مهمترین اصطلاحات فارکس و دیگر بازارهای مالی است که در لغت معنی «معامله» و «معامله کردن» میدهد. اما در معامله ارزهای مختلف جهان، قیمت هریک از آنها در برابر با ارزش یک ارز دیگر تعیین سایت فارکس دیلی میشود. در برخی از ارزهای فارکس، پیپ بهجای رقم چهارم اعشار، به رقم پنجم آن گفته میشود. هر فرد مبتدی وقتی خوب یاد بگیرد با حساب دمو کار کند، آنگاه میتواند حساب ریل (Real) یا اصلی فارکس را به کمک بروکر خود باز کند و معاملات واقعی فارکس را استارت بزند. در نرمافزار بروکرهای فارکس، وقتی قصد خرید یک جفتارز خاص را داشته باشید، باید دکمهی Buy را لمس کنید.