آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جداره خارجي کابين براي افزودن مقاومت وعمر مفيد وکاهش انعکاس صدا به داخل کابين قير این سایت را مرور کنید پاشي مي گردد. بی شک هزینه های مربوط به استفاده از این مدل بالابرها بسیار بالاتر از دیگر انواع بالابرها است. آسانسورها با بالابرها تفاوت هایی دارد که در این قسمت به بیان آن ها پرداخته ایم. آسانسور باید سیستم زنگ هشدار داشته باشد تا در موقع قفل شدن درب ها عمل کند.

تجهیزات مرتبط با آسانسور انواع متنوعی دارند، همچنین سیستم کلی آسانسور نیز دارای انواع مختلفی می باشد. بنابراین بر اساس نیازمندی مشتریان، کارشناسان متخصص این حوزه متناسب با شرایط ساختمان بهترین انتخاب را برای استفاده کنندگان خواهند داشت. در کلان شهر با وجود هزاران آپارتمان و ساختمان با کاربری های تجاری، اداری و مسکونی، استفاده از سیستم آسانسور به منظور تردد بین طبقات مساله ای اجتناب پذیر است. به همین دلیل شرکت های بسیاری در تهران تاسیس شده اند که انواع خدمات مربوط به آسانسورها را ارائه می کنند. یافتن یک شرکت آسانسوری که از نظر سابقه فعالیت و رعایت استانداردهای فنی و ایمنی در سطح بالایی باشد، کار بسیار دشواری است.

او در واقع با اختراع ترمز‌های اتوماتیک تحولی عظیم در این صنعت پدید آورد. امکان نصب و استفاده از بالابرها در فضاهایی همانند بین پله ها، جلوی بالکن و … وجود دارد، ولی این امکان برای آسانسورها وجود ندارد. تراول کابل قطعه ای در آسانسور است که وظیفه دارد دستورات لازم برای حرکت و انجام وظیفه هر کدام از اجزا ارسال کند. مناسب برای ساختمان هایی که فضای کافی را برای تاسیس موتورخانه ندارند. یک سیستم از کابل‌های فلزی قوی و قرقره‌ها که بین اتاقک‌های آسانسور و موتورها حرکت می‌کنند. یک موتور الکتریکی که اتاقک‌های آسانسور را بالا و پایین می‌برد و شامل یک سیستم ترمز می‌شود.

وظیفه درایو آسانسور این است که حرکات، سرعت، و گشتاور آسانسور را مدیریت کند. اگر سرعت شروع کار و توقف یک آسانسور اغلب پایین باشد، یا اگر حرکات ناگهانی از خود نشان دهد، با تعمیر درایو آسانسور می‌توان این مشکل را رفع کرد. آسانسور ها بسته به نوع سیستم تعلیق آنها از قطعات مختلف و بسیار زیادی تشکیل میشوند که در بین این قطعات هم لوازم الکتریکی به چشم میخورد و هم لوازم مکانیکی که هرکدام در زمینه حرکت صحیح و استاندارد آسانسور نقش مهمی را ایفا میکنند. شرکت متالیفت با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید قطعات آسانسوری مانند شستی و کلید و نمایشگر مشغول به فعالیت می باشد.

همچنین در اجرا و جایگذاری ریل ها میتوان آنها را به تیپ های وزنه بغل و وزنه پشت تقسیم نمود. حرف B مخفف کلمه ی Basement یا همان طبقه ی همکف است که در زیر پارکینگ قرار دارد. حرف G که مخفف کلمه ی Ground Floor است به معنای طبقه ی همکف می باشد. رنگ این دکمه در بعضی آسانسور ها متفاوت است یا کنار حرف G یک ستاره قرار دارد.

در این نوع آسانسور ها بنا به دلیل استفاده از نیروی مغناطیسی از کابل و موتور استفاده ای نمی شود. با اختراع این نوع آسانسور می توان به جد گفت که محدودیت های وجود آسانسور در ساختمان های بلند وبرج ها کاملا برداشته شده و هیچ نوع محدویت استفاده ای در این نوع آسانسور وجود ندارد. آسانسور مغناطیسی از نظر امنیت و ایمنی بسیار بالا هستند اما به دلیل قیمت بالای آن فقط در سیستم های خاصی از این نوع آسانسور استفاده می شود.

شرکت آسانسور بهران

شرکت هیرو آسانسور با توجه به کسب تجربیات بسیار ارزشمند در زمینه طراحی و تولید، این توانایی را دارد تا با تلفیق هنر و فناوری مدرن سیستم های آسانسور لاکچری را با معماری منحصر به فرد که با سلیقه مشتریان هم تناسب داشته باشد، طراحی و تولید کند. آسانسورها قیمت های بسیار متفاوتی دارند که ضروری است با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و پس از بررسی انواع سیستم ها در مراکز مختلف، سیستمی که مناسب ساختمان شما بوده و قیمت آن نیز مناسب و منطقی است را خریداری کنید. نوع و ابعاد درب ها بر اساس نیازهای افراد و فضای ساختمان طراحی و ساخته می شود. برای مشخص کردن ابعاد درب ها به نوع آسانسور و چاله آن توجه می شود. آسانسورها را می توان بر اساس معیارهایی به انواع مختلفی دسته بندی کرد.

خدمات پشتیبانی شبانه روزی آسانسور

در این دوران اولین کارخانه ساخت آسانسور در ایران احداث شد و متخصصان زیادی در این زمینه پرورش یافتند و مهارت کافی را کسب کردند. در صورت نیاز می توانید به بخش پله برقی وب سایت نیز مراجعه و مطالب مرتبط را مطالعه کنید. ضربه گيرهاي ته چاه براي استهلاک انرژي ناشي از سقوط کابين يا وزنة تعادل به کف چاه آسانسور پيش بيني شده است.انتخاب اينگونه تجهيزات با توجه به اهميت فوق العاده اي که در تأمين ايمني سرنشينان آسانسور بعهده دارند از جايگاه ويژه اي برخوردار است . ضربه گير ها بايد داراي گواهي تست نمونه از شرکتهاي معتبر کنترل کيفيت باشند. کابلهاي استفاده شده در آسانسورهاي شرکت مهديس آسانبر ساخت کارخانجات معتبر دتوايلر يا آلکاتل سوئيس مي باشد. سيم بگسلهاي مورد استفاده اين شرکت ساخت کارخانجات معتبر گوستاوولف يا فايفر دراکو آلمان بوده واز بهترين نوع انتخاب مي شوند .

تابلو فرمان آسانسور[ویرایش]

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه‌اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت بوده و به چهار دسته آسانسورهای کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم می‌شوند. البته امروزه تکنولوژی‌های جدیدی مانند آسانسورهای پنوماتیک در دسته پن..

در ادامه بحث توضیحی در مورد ساخته شدن این وسیله به شما عزیزان خواهیم داد. در این صفحه با عنوان از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید می خواهیم تمامی موضوعات را در مورد آسانسور و قطعات ان توضیح دهیم . بالابرها یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که اصلی ترین نقش آن نیز جا به جایی افراد بین طبقات مختلف می باشد. برای خرید آسانسور در وهله نخست باید نوع نیاز شما به آسانسور مشخص شود. به طوری که ابعاد ساختمان، محل قرار گرفتن آن، حفر چاهک و … از جمله مواردی است که باید در وضعیت کلی ساختمان در نظر گرفته شود. بالابرها برای اینکه بتوانند از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار باشد، بایستی به شکل ادواری مورد سرویس قرار بگیرند.

  • اولین آسانسور نفر بر که صرفا برای جابجایی انسان ها و افراد از آن استفاده شد در سال 1743، به فرمان لویی شانزدهم ساخته شد که با نام صندلی پرواز به شهرت رسید.
  • این دکمه معمولاً چندان رایج نمی‌باشد و در برخی از سالن‌های قطار یا عرشه‌های دو طبقه کاربرد دارد.
  • این نوع آسانسور معمولاْ در مراحل پایانی ساخت ساختمان نصب می‌شود و نصب آن یک ماه زمان نیاز دارد.
  • زمانیکه دریچه (بین سیلندر و مخزن است) باز باشد، روغن به آسانی به جای قبلی خود برمیگردد.
  • در یک ساختمان که دارای آسانسور است، برای دریافت گواهی پایان کار به ارائه مدرک استاندارد اولیه می باشد.