آزمون‌های EUR/USD 1.0900 – تصمیم بانک مرکزی اروپا، داده‌های نرخ تورم و رشد پیش رو


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آلمان انتظارات را از دست می دهد و منفی می شود.
  • EUR/USD قبل از داده ها و رویدادهای مهم به بالای 1.0900 بازگشت.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: چشم انداز فنی EUR/USD: عقب ماندگی جزئی روی کارت ها؟

بر اساس آخرین داده های اداره آمار فدرال آلمان، Destatis، تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP) در سه ماهه چهارم سال 2022 منفی شد. انتظار می‌رفت تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم آلمان ثابت باشد و قرائت امروز به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه جو مثبت اخیر بازار ممکن است کوتاه‌مدت باشد، می‌افزاید.

تولید ناخالص داخلی (GDP) پس از تعدیل تغییرات قیمت، فصلی و تقویمی در سه ماهه چهارم سال 2022 نسبت به سه ماهه سوم سال 2022 0.2 درصد کاهش یافت. پس از اینکه اقتصاد آلمان علیرغم شرایط سخت در سه فصل اول موفق شد عملکرد خوبی داشته باشد، عملکرد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال 2022 اندکی کاهش یافت. به ویژه هزینه های مصرف خصوصی تنظیم شده قیمت، فصلی و تقویمی که از اقتصاد آلمان در سه فصل اول حمایت کرده بود. سه ماهه، کمتر از سه ماهه قبل بود.

تولید ناخالص داخلی فلش آلمان Q4

آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی و تورم منطقه یورو این هفته، به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، پیش از تصمیم نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. هر سه رویداد ظرفیت حرکت یورو را دارند و باید با دقت دنبال شوند.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده های اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

EUR/USD کمی بالاتر از 1.0900 معامله می شود و دلار آمریکا ضعیف تر است که تا حدی مسئول حرکت بالاتر است. دلار آمریکا (DXY) در سطح حمایت افقی چند ماهه قرار دارد و ممکن است دلار در روزهای آینده با تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو و آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده (NFP) که این هفته منتشر شد، با مشکل مواجه شود. انتظار می رود فدرال رزرو روز چهارشنبه به طور کامل نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و به بازار یادآوری کند که نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالاتر خواهد ماند. اینکه آیا بازار تصمیم می گیرد صندلی پاول را باور کند یا نه، موضوع متفاوتی است.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD – 30 ژانویه 2023

image1.png

نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 20% 11%
هفتگی -2٪ 7% 4%

معامله گران خرده فروشی موقعیت های خالص طولانی خود را افزایش می دهند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 39.39 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.54 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 8.11 درصد بیشتر از دیروز و 26.25 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 4.61 درصد بیشتر از دیروز و 8.74 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی کاهش یابد، علیرغم این واقعیت که معامله گران همچنان کوتاه مدت هستند.

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع