آخرین اخبار یورو – تورم سرفصل منطقه یورو به شدت کاهش یافت، یورو/دلار آمریکا کمی تغییر کرد


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • کاهش تورم منطقه یورو، همه چشم ها به تصمیم روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا.
  • بعید است که EUR/USD پیش از جلسه سیاست گذاری امشب FOMC حرکتی انجام دهد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: آزمون‌های EUR/USD 1.0900 – تصمیم بانک مرکزی اروپا، داده‌های نرخ تورم و رشد پیش رو

بر اساس داده های اولیه دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، تورم کل منطقه یورو در ژانویه به شدت کاهش یافت، در حالی که رقم اصلی نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند.

image1.png

انتظار می رود انرژی بالاترین نرخ سالانه را در ژانویه داشته باشد – 17.2 درصد در مقایسه با 25.5 درصد در دسامبر – پس از آن غذا، الکل و تنباکو – 14.1 درصد در مقایسه با 13.8 درصد در ماه گذشته.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده های اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

در اوایل جلسه، انتشار نهایی PMI تولید منطقه یورو به بالاترین سطح پنج ماهه 48.8 در مقایسه با 47.8 در دسامبر رسید. به گفته ارائه‌دهنده داده S&P Global، در حالی که بخش تولید در محدوده انقباض (زیر 50) باقی می‌ماند، نرخ آهسته‌تر انقباض «نشان می‌دهد که بدترین رکود این بخش پشت سر گذاشته شده است».

image2.png

EUR/USD پس از انتشار تغییر چندانی نکرده است و این جفت ارز محدود است و در حال حاضر زیر 1.0900 باقی مانده است. اولین سطح مقاومت در حدود 1.0937 مشاهده می شود، یک چاپ چند ماهه اخیر، در حالی که حمایت بین 1.0790 و 1.0800 دیده می شود. معامله گران اکنون خود را برای مجموعه ای از تصمیمات سیاست بانک مرکزی آماده می کنند، که با تصمیم گیری نرخ FOMC در ساعت 19:00 امروز به وقت گرینویچ شروع می شود و 30 دقیقه بعد کنفرانس مطبوعاتی پاول، رئیس فدرال رزرو، قبل از اعلام آخرین تصمیمات بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا برگزار می شود. فردا به ترتیب ساعت 12:00 GMT و 13:15 GMT.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD – 1 فوریه 2023

image3.png

نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -19٪ 18% 1%
هفتگی 5% 3% 4%

تعصب تجارت خرده فروشی مختلط است

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 36.20 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.76 به 1 است. معامله گران نت شورت 13.62 درصد بیشتر از دیروز و 2.66 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد تعصب تجاری EUR/USD ترکیبی

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع