نکات بحث و گفتگو در دوره تجارت فارکس:
- این دومین از یک مجموعه ده قسمتی است که در آن مقالاتی از آن را مرور می کنیم آموزش DailyFX.
- هدف این مجموعه سادگی و پوشش برخی از جنبه های مهم بازار FX به همراه استراتژی ها و رویکردهای معامله گران است.
- اگر می خواهید به مجموعه کامل مقالات آموزشی ارائه شده توسط DailyFX دسترسی داشته باشید، می توانید از اینجا شروع کنید: DailyFX Forex برای مبتدیان
در اولین درس ما به تفاوت های ظریف بازار FX پرداختیم. کنوانسیون جفت سازی، نحوه قیمت گذاری جفت ارزها و حتی شروع به بررسی رانندگان در بازار FX (نرخ بهره) کردیم. در این درس، بحث در مورد رانندگان را به مکان منطقی بعدی میبریم و به تغییرات قیمت ارز نگاه میکنیم.
نرخ های بهره محرک بزرگی برای قیمت های FX هستند و دلیلی هم برای آن وجود دارد: پتانسیل سود. هنگام معامله یک جفت ارز، معاملهگر میتواند بر اساس نرخهای موجود در اقتصادهای نشاندادهشده در آن مظنه، سود دریافت کند یا بپردازد. برای مثال، فرض کنید که بانک مرکزی اروپا دارای نرخ بهره بانکی 3 درصد (کاملاً ساخته شده) بود در حالی که فدرال رزرو روی 25/0 درصد بود. این بدان معناست که یک معامله گر یا سرمایه گذار دارای موقعیت بلند یورو می تواند با طولانی بودن جفت ارز در پایان جلسه، rollover یا مبادله پرداخت ها را به دست آورد. مبلغ به دست آمده بر اساس تفاوت نرخ بهره خواهد بود، بنابراین هر چه تفاوت در نرخ ها بیشتر باشد، مقدار بیشتر است. این میتواند علیه معاملهگر نیز کارساز باشد – زیرا اگر سرمایهگذار با استفاده از مبالغ فرضی فهرستشده در بالا، یورو/دلار آمریکا کوتاه بود، آنگاه باید به دلیل اینکه ارز با بازده پایینتر را خریداری کرده بود، آن را با نرخ بالاتر فروخته بود، مجبور به پرداخت rollover میشد. تسلیم شدن
این rollover نامیده میشود، و یک نیروی کلیدی است زیرا پیشبینی ساده مبنی بر اینکه نرخها ممکن است بالا/پایین شوند، میتواند خریداران یا فروشندگان را وارد بازار کند تا آن نرخ جدید بالاتر/پایینتر را دریافت کنند.
درباره Forex Rollover بیشتر بدانید
این منجر به اولین بحث ما در مورد استراتژی در بازار FX می شود، زیرا واگرایی نرخ می تواند راهبردی به نام “تجارت حمل و نقل” را هدایت کند. این یک استراتژی بسیار محبوب در مواقعی است که در آن سرمایه گذاران سعی می کنند ارزهای بلند مدت با بازدهی بالاتر را دریافت کنند در حالی که به ارزهای با بازده کوتاه تر می روند. در شرایطی که سایر سرمایه گذاران به طور مشابه سعی در خرید ارزهای با بازده بالاتر دارند، این امر می تواند به ایجاد روندهای صعودی بالقوه کمک کند که می تواند برای دوره های زمانی طولانی دوام داشته باشد، مشابه دلار استرالیا/دلار آمریکا از 2009-2011 یا USD/JPY از 2012-2015.
درباره استراتژی حمل و نقل تجارت بیاموزید
استراتژی تجارت حمل و نقل از لحاظ تاریخی یک استراتژی محبوب برای معامله گران بلندمدت در بازار فارکس بوده است. با این حال، به دلیل به کارگیری گسترده سیاستهای مشابه ZIRP (سیاست نرخ بهره صفر) یا نرخ بهره منفی (NIRP) که توسط بسیاری از بزرگترین بانکهای مرکزی جهان به کار میرود، تا حدودی پیچیده شده است. تا زمان نگارش این مقاله، ممکن است مانند 10 یا 15 سال پیش محبوبیت نداشته باشد.
چندین استراتژی دیگر وجود دارد که معامله گران از آنها استفاده می کنند. آنها اغلب بر اساس ترکیبی از تحلیل های بنیادی و/یا تکنیکی هستند. در واقع یک ترکیب “کامل” از ترکیب برای دو رشته تحصیلی وجود ندارد و اگر از ده معامله گر در مورد رویکرد آنها بپرسید، احتمالاً حداقل هشت پاسخ مختلف برای نحوه تعادل آنها در این جریان مداوم اطلاعات دریافت خواهید کرد. مقاله ما در زیر بررسی و مقایسه این دو مکانیسم بسیار متفاوت برای تجزیه و تحلیل قیمت های FX مکانی عالی برای شروع است.
تحلیل بنیادی فنی v/s
برای آزمایش این رویکردها، سعی کنید با بررسی تفاوت های نرخ بهره و مقادیر جابجایی در پلت فرم FX انتخابی خود، معاملات حمل و نقل را تنظیم کنید. اکثر پلتفرمها این اطلاعات را دارند و هنگام تلاش برای راهاندازی معاملات حمل و نقل میتواند مفید باشد. اگر هنوز پلتفرم ندارید، میتوانید با استفاده از پیوند زیر، یک حساب آزمایشی با شرکت مادر ما، IG Group ایجاد کنید:
برای کار بیشتر روی تجزیه و تحلیل خود، از وبینارهای DailyFX که هر هفته برگزار می شود، بازدید کنید. اغلب ترکیبی از تحلیل بنیادی و تکنیکال استفاده می شود. نکته کلیدی این است که ببینیم چگونه یک تحلیلگر می تواند رویکرد خود را با استفاده از هر دو به طرق مختلف متعادل کند.
تقویم وبینار زنده DailyFX
— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست DailyFX.com
با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX